Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lång batteritid får du med iPhone?

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det hade varit väldigt intressant med feedback från nya iPhoneägare runt om i landet: Hur lång batteritid får du?

Använd menyn under Settings -> Usage

Ange följande:
Time since last full charge:
Standby:
Call Time, Current Period:

Igår råkade jag ut för att telefonen hoppade från 75% laddning till 5% laddning på 1 minut.

Tror det beror på att jag inte riktigt skött laddningen - den laddades aldrig fullt från början och sen har jag bara stöd-laddat med dockan när jag synkat osv. Just nu kör jag en full laddning med 220v adapter.

  • Medlem
  • 2007-09-22 10:43

Vad är en rätt laddning? hur ska man ladda för att få batteriet räcka så länge som möjligt?

Time since last full Charge
Standby: 2days, 7hours

Call time
Current period: 2hours 41min

Time since last full Charge
Usage: 4 Hours, 12 min
Standby: 23 hours, 30 min

Call time
Current period: 2 hours 22 min

  • Medlem
  • 2007-09-27 16:47

någon som har tips hur man ska ladda telefonen första gångerna? ska man låta batterier laddas ut eller ska man ladda det så mkt som möjligt?

Ursprungligen av JGG:

någon som har tips hur man ska ladda telefonen första gångerna? ska man låta batterier laddas ut eller ska man ladda det så mkt som möjligt?

Apple säger det följande: http://www.apple.com/batteries/iphone.html

Edit: hmm de sa inget om första gången, varken i manual eller på länken ovan.

Time since last full Charge
Usage: 1 Hours, 45 min
Standby: 10 hours, 42 min

Call time
Current period: 7 min

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-27 17:11

Det är väl det gamla vanliga:

Ladda fullt - kör tills den slocknar.
Upprepa detta tre gånger i rad.

Gör detta var 6e månad.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-09-27 17:39

Time since last full charge
Usage: 7 hours, 53 minutes
Standby: 4 days, 19 hours

Call time
Current period: 3 hours, 25 min

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-27 18:44

Jag laddade min hela natten (nåja, från 0400 till 0730 .... ) och nu är den på drygt 25% efter en dags intensiv demonstrering för nära och kära. Mycket wifi, många telefonsamtal.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-28 11:58

250 timmar standby my ass. Jag ringer knappt med mobilen och surfar väldigt sällan via wifi (edge är avaktiverat) och den håller sig i ca 2 dagar :S. Känner mig lite smått lurad. Laddar via usb dockan. Förresten, adaptern är av amerikans modell. Men det går att byta ut själva pinn delen mot en macbook adapter laddar del ifall ni förstår vad jag menar? funkar det? kan man ladda så eller är det något annat man bör tänka på.

Ps. Jag vet att hela inlägget är dåligt formulerat

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-28 12:46
Ursprungligen av angrytino:

250 timmar standby my ass. Jag ringer knappt med mobilen och surfar väldigt sällan via wifi (edge är avaktiverat) och den håller sig i ca 2 dagar :S. Känner mig lite smått lurad. Laddar via usb dockan. Förresten, adaptern är av amerikans modell. Men det går att byta ut själva pinn delen mot en macbook adapter laddar del ifall ni förstår vad jag menar? funkar det? kan man ladda så eller är det något annat man bör tänka på.

Min iPhone klara sig en vecka om jag inte sitter och pillar med den massor. Dock ringer jag inte många minuter om dagen på den.

När laddar via dator tar det mycket längre tid då den inte kan leverera lika mycket ström som adaptern. Och ja visst adaptern funkar med ett svenskt "duck-head" det är ju switchade nätagg i allt nu för tiden så det är samma adapter i alla länder.

  • Medlem
  • 2007-11-28 12:32

Har haft min på standby i över 4 dagar nu, och nu vill den bli laddad... (men har förståss inte använt den så där jättemycket...)

Är mkt nöjd med batteritiden.

Jag gjorde som jag alltid gör med mina nya telefoner. Laddar en hel natt, låter sedan batteriet ta helt slut. Laddar en hel natt igen. Sen brukar batteritiden vara mkt bra.

En gång var jag lite väl ambitiös med att låta batteriet ta helt slut genom att upprepade gånger pressa ut det sista av batteriet genom att starta om nokiatelefonen flera gånger, då kollapsa batteriet...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-28 12:48
Ursprungligen av oee:

En gång var jag lite väl ambitiös med att låta batteriet ta helt slut genom att upprepade gånger pressa ut det sista av batteriet genom att starta om nokiatelefonen flera gånger, då kollapsa batteriet...

Litium Jon batterier får aldrig ta slut _helt_ då går dom inte att ladda igen och dör. Det va nog det du lyckades med. Elektroniken i dom ser dock till att dom stänger av sig om allt är rätt. Iaf vad jag har läst mig till.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2007-11-28 13:46

jag surfar en hel del både via gprs och wifi, fotar, ringer smsar, lyssnar på musik fram och tillbaka till jobb, ofta MSN hela dagar (via jivetalk och då är displayen tänd nästan konstant) och allmänt pillanade och flasha för vänner :). Då håller batteriet ganska exakt en hel dag. Egentlige bara en gång då jag "normalanvände" den då klarar det sig ca 2 dagar. Kan tänka mig att man kan pressa ur ca 4 dagar med sparsamt ringande men har man en dator i fickan vill man väl inte bara ringa med den. Inte ofta man har långt till ett vägguttag heller...? Känner mig nöjd med batteriet nog svårt att göra nåt bättre med tanke på prestanda och storlek! Bra jobbat Apple!

jag är grymt nöjd med batteritiden. Har haft igång min iphone i snart 4 dagar. Har surfat en hel del, lyssnat några timmar musik och mycket prat!

angående den amerikanska adaptern så köpte jag en svensk adapter för ipod och den funkar kanon, kostar förvisso 250:- men jag orkade inte leta upp ett separat "duckhead".

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-29 09:51

rekord 4,5dagar inkl ringning, ipod (1-2h per dag) samt wifi, helt ok

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-30 03:40

hur fan lyckas ni få sån tid? jag har försökt, har laddat telefonen både via usb adapter till macbooken och via ström adaptern...den håller sig max 1,5 dagar och då använder jag den knappt och skärmen är mer eller mindre alltid släkt undra om det har något med inställningarna? en intressant sak som jag har märkt är att min iphone verkar hela tiden söka efter comviq/tele2 nätet....det rullar alltid på med Comviq texten där uppe. Ska det göra så? vad borde jag undersöka för att se ifall jag kanske har fel inställningar eller något? och en till sak...24 musik....ingen chans, inte för min del ivf. Jag kan lyssna på musik i ca 5 h (gissning) tills batteriet dör. Som sagt så har inte provat att lyssna i 5 h i sträck men jag ser batteritiden falla medan musiken går och det borde jag inte kunna se om batteritiden ska räcka 24 h för musik, 7 h för film etc.

Ursprungligen av angrytino:

hur fan lyckas ni få sån tid? jag har försökt, har laddat telefonen både via usb adapter till macbooken och via ström adaptern...den håller sig max 1,5 dagar och då använder jag den knappt och skärmen är mer eller mindre alltid släkt undra om det har något med inställningarna? en intressant sak som jag har märkt är att min iphone verkar hela tiden söka efter comviq/tele2 nätet....det rullar alltid på med Comviq texten där uppe. Ska det göra så? vad borde jag undersöka för att se ifall jag kanske har fel inställningar eller något? och en till sak...24 musik....ingen chans, inte för min del ivf. Jag kan lyssna på musik i ca 5 h (gissning) tills batteriet dör. Som sagt så har inte provat att lyssna i 5 h i sträck men jag ser batteritiden falla medan musiken går och det borde jag inte kunna se om batteritiden ska räcka 24 h för musik, 7 h för film etc.

Det kanske är så att du har svag signal eller befinner dig i ett läge där telefonen hela tiden får jobba med att kommunicera med basstationerna och blir flyttad mellan dem (hand over).
Ställ en radio bredvid och lyssna om den 'pratar' ofta för det tar på krafterna.
Att åka bil och tåg tex är väldigt jobbigt för den är instängd i en begränsande plåtkupé och förflyttas mellan bastationerna hela tiden.

Är det lika om du är på jobbet eller i skolan?

Det här är LiPo celler som iPhone kör med och de har styrkretsar som sköter i- och urladdning, inte du. Du kan 'ladda' den hur du vill utan problem och det enda som sätter livslängden i det stora hela är mängden passerad energi. Dvs drar du ur 50% och sedan laddar upp till 100% och gör detta två gånger så motsvarar det en urladdning ner till 0% och sedan upp till 100% igen.

En liten bumpning här.

Har sista veckorna haft otroligt dålig batteritid på min nalle. Inga större förändringar i beteendet eller användningen av den men oj vad batteriet drar ur fort.

Hittade några trådar där några haft problem med 'Taskbar Notifier' och att den hängt sig eller på annat sätt tagit cpu. Har man tvingat ner processen eller avinstallerat den har problemet försvunnit.
Jag har gjort två förändringar på min telefon, avinstallerat 'Taskbar Notifier' och synkat den i itunes.
Det var 3 timmar sedan och hittills ser det bra ut med ett fyllt batteri - tidigare har batteriet sjunkit snabbare än så. Får se hur det ser ut över natten.

Time since last full charge

Usage: 1 hour, 18 minutes
Standby: 3 hours, 2 minutes

Call time

Current period: 0 minutes
Lifetime: 7 hours, 32 minutes

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-01-15 13:34

Tror att batteriet håller en tre till fem dar om telefonen är riktig och man inte ringer allt för mycket. Vill man dock köra slut på batterierna, fort ska man använda youtube.
Youtube äter upp baterierna och spottar ut dem igen

Någon som märkt sämre batteritid med 1.1.3?

Usage: 3 hours 9 minutes
Standby: 1 day 18 hours

Och nu är det inte mycket kvar av batteriet. känns lite futtigt.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-02-08 12:01

Time since last full charge

Usage: 53 minutes
Standby: 14 hours, 42 minutes

Call time

Current period: 21 Hours 54 minutes
Lifetime: 21 hours, 54 minutes

och batteriindikatorn står på 100%

  • Medlem
  • 2008-02-08 12:30

När jag var på semester höll den i sex-sju dagar, men då ringde jag inte särskilt mycket. Den verkar ha ett bra standby-läge, men drar rätt mycket om man surfar via Wifi.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-02-08 21:14

Stäng av Bluetooth, wifi och edge och den får dubbel batteritid Jag stör mig dock inte på att stoppa den i dockan varannan dag då den kommer ner till halva batteriet. (använder wifi och ipod flitigt).

Hej,

När jag går in i inställningar/användning, och läser under tid sedan full laddning så är det bara tva streck - efter användning och vänteläge

användning -

vänteläge -

Varför visas det ingen tid där på min telefon ??

//Everlast

Bevaka tråden