Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Något gick snett vid upplåsning, hur återställa?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-11-13 20:17

Jag försökte att låsa upp en iPhone med hjälp av ifuns senaste guide. Men någont gick snett eftersom jag hade i ett simkort som hade pinkod. Att slå *#307# funkar inte, men att komma in till menyn via 0, aswer, hold etc går. Men när jag ska fixa app snapp så går det inte!

Just nu står det på skärmen "insert an unloicked and valid SIM to activate iphone"
kortet som jag har i nu är AT&T orignal! Ibland har jag fått svaret att jag måste återställa telefonen via itunes efter jag har version 1.0 :S

UPDATE! Jag verkar helt otroligt ha fått en 1.0 (köpte telefonen för max 10 dagar veckan) i butik Sjukt.
Någon som vet vad jag ska göra nu?

TACK:

Senast redigerat 2007-11-13 21:13

Ja, har det gått skett är det rätt kört

• Medlem
  • 2007-11-14 00:12

hur gör man sedan för att lägga in 1.1.1? Borde jag inte bara låsa upp den med hjälp av en 1.0 unlocking guide? Vill dock jättegärna ha 1..1.1

• Medlem
  • 2007-11-14 11:08

finns det någon guide som visar hur jag uppgraderar den till 1.1.1? Provade att köra samma guide jag använde för att låsa upp min 1.0, men för att återställa så vill att jag hämtar 1.1.2, blää

Det du ska göra är:

Ladda ner filen som Jackob Tallberg länkat.. restore till 1.1.1, spara den på din dator så att du kan komma åt den sen. Följ min mini-guide.

1. Starta iTunes.
2. Docka iPhonen
3. iTunes hittar iPhonen (förhoppningsvis) och du skickas till "iPhone sidan" där du ser bl.a. en knapp som heter Återställ.
4. Håll nere SHIFT-tangenten om du sitter på PC, eller Command(?) om du sitter på MAC. Samtidigt som du håller nere tangenten tryck återställ. iTunes ber dig hänvisa till en restore fil, hänvisa till filen du laddade ner nyss..
5. Nu uppdaterar iTunes din telefon till 1.1.1, guider om hur du låser upp, aktiverar och allt annat finns lite här och var. Leta på 99.se via sökfunktionen eller gå till http://modmyiphone.com

Lycka till.

• Medlem
  • U-väsby
  • 2007-11-28 23:52

Återställnings problem???

Hej alla glada iPhoneics
har en Iphone 1.1.1, provade jailbreak osv, men gick ej:mad: , så nu skulle jag återställa den, laddade hem (iPhone1,1_1.1.1_3A109a_Restore) och körde iTunes7.5, kommer hela tiden fel meddelande "iphone-enheten kunde inte återställas.ett okänt fel uppstod(1604)". Någonsom haft samma problem eller vet hur man ska gå till väga eller har länk vore j-tacksam för hjälp.
är ny i forumet så vet ej om det är rätt tråd o så.
mvh / pllumi

• Medlem
  • 2007-11-29 08:51

Restora och uppgradera till 1.1.2, när du är klar nergraderar du till 1.1.1, du kommer få ett error, använd sedan Apptap för att få telefonen att boota, du kommer återigen få ett error men nu kan du iaf jailbreaka telefonen. Använd baseband downgrader från i.unlock.no, nergradera till 1.1.1 sista gången och lås upp telefonen....

Hur tar man bort pinkoden på sitt sim?

• Medlem
  • U-väsby
  • 2007-11-29 12:08

tack för hjälpen JGG

Ja nu funkar den,kör med tele2, youtube allt, .
tack än en gång JGG
// pllumi

• Medlem
  • 2007-11-29 13:52

Inga problem.

Svarar ändå på frågan. Man behöver inte ta bort sim-kod, man måste sätta iPhonen i återställningsläge...

1
Bevaka tråden