Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Regler fick Mail att dö

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

När jag skapade en regel i Mail att alla brev från en viss avsändare skulle läggas i en specefik mapp så hängde sig mail.

Sedan dess så fungerar inte visningsfönstret alls. det år fortfarande att komma åt inställningarna, hämta och skicka epost, men inte att se visningsfönstret och därmed kunna läsa epost.

Jag har tagit bort regeln och starta om datorn, ingen skillnad.

Vad kan jag göra för att få mail att fungera igen?

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-11-29 09:29

Kolla i din hemmapp/Bibliotek/Programinställningar och kasta filen som heter com.apple.mail.plist. Starta upp Mail och det bör funka igen.

Ursprungligen av onnyt:

Kolla i din hemmapp/Bibliotek/Programinställningar och kasta filen som heter com.apple.mail.plist. Starta upp Mail och det bör funka igen.

Nope... fungerade inte... enda skillnaden är att jag nu har tonvis med olästa medelanden.

Jag har sedan uppdateringen till Leopard haft strul och hängningar med Mail.app -sedan så blev jag trött på att inte kunna få 3 kolumner så jag bytte till Thunderbird och valde att låta tillägget "Crossover X" snygga till utseendet. Praktiskt på en widescreenskärm. Lär finnas en plug för de som kör Tiger om man vill ha 3 kolumner... den för Leopard ska vara på gång.

Får kanske minska bilden när jag kopper hem - ser inte kul ut på jobbets PC

1
Bevaka tråden