Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gmail får IMAP

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Wohoo! Tydlgen fungerar det ändå, om man remappar Gmails "Sent mail" till Mails "Skickat".

Jag kan berätta att Macsimals tips löste nästan alla mina problem. Nu kraschar inte Mail längre, och åäö ser kanon ut i nya e-post. Det enda som inte fungerar är att gamla mail har frågetecken istället för åäö i själva "bodyn", men i ämnesraden ser de också bra ut. Nu åker Thunderbird ut med huvudet före.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-11-12 23:09

Skulle vart jäkligt glad om man kunde synka även adressboken med gmails. Slippa lägga upp alla på nytt samt att uppdatera manuellt på 2 ställen.
Antar att detta inte går utan 3e part program som verkar fungera väldigt dåligt dom jag testat.
Ingen med tips om bra adressbok synk program?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-13 08:03

Nja, synka går väl inte, men importera och exportera.

Yes!!

Slog på IMAP idag. Jisses! 6000 mail ska flyttas till rätt ställe igen! Jag har kört med POP i ungefär ett år, så då har jag ju knappt rört G-mailinboxen. Jag har att göra ett tag nu. Jag kör nog parallellt POP och IMAP i någon vecka tror jag...

Nu är jag klar. Det gick fortare än jag trodde. Det tog ju bara en kväll...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-26 15:06

Funkar fint att ställa in att den skall använda gmails sent mail, som sent mail, gmails junk mail som junk, etc. Frågan är vad man gör med starred? stjärnmärkta dvs...

Några idéer?

Stjärnmärkta mail räknas som flaggade i Mail.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-11-29 09:25

När jag raderar i inkorgen så finns mailen fortfarande kvar i "all mail". Finns det något sätt att fixa detta?

buuyuu: det är just så jag vill ha det, det är ju samma som om man arkiverar i gmail! Vet du hur du gjorde så att det blev så?

Ps. Varför vill du inte ha det så? Om du flyttar mejlet till papperskorgen så blir det delete:at på riktigt tror jag.

Bevaka tråden