Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Make It Mine (carrierlogo), Inget nät! Hjälp

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2007-11-30 08:56

Hej, installera precis make it mine, som används för att byta carrierlogo, från installer.app. Vet inte om det va direkt efter detta eller om det har något samband men nu står det bara inget nät uppe i vänstra hörnet på iPhonen och det går inte ringa! Jag har comviq/tele2 som operatör. Är det någon annan som testat MIM?? Kan det va så att comviq/tele2 på nåt sätt inte accepterar att man bytar, eller kan MIM ha ändrat något i Iphonen? Allt detta kan ju klart va en tillfällighet och comviq har problem med sitt nät. Ska se om jag kan testa någon annans SIMkort, postar uppdatering senare. All hjälp är tacksam! Men vänta kanske med att installera MIM......

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2007-11-30 09:25

suck av lättnad, satte i ett TELIA sim då funka allt som det skulle, så telefonen verkar okej

Det verkar vara något fel på Tele2/Comviq. Jag har själv Tele2/Comviq i min iPhone och har inte haft något nät på hela dagen. Står bara "No Service".

Har haft telefonen fungerande i 3 månader nu så det måste vara Tele2/Comviq.

Det stämde.

http://www2.tele2.se/driftinformation/

Där har vi lite problem om du befinner dig i Skåne, vilket jag gör

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-30 15:52

Jag har Tele2 och bytte text med MIM. Funkar bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-30 16:56

hur fungerar programmet rent praktiskt?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-12-02 11:46

Man skriver in vad man vill att det ska stå istället för operatörsnamnet. Sen avinstallerade jag programmet tills vidare..

1
Bevaka tråden