Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Tips & Tricks

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-30 10:24

Vet inte om detta är överflödigt, men det finns trådar på andra forum där man tipsar & tricksar kring iPhonen. Jag börjar:

  • När man surfar i Safari och vill tillbaka till URL-fältet/högst upp på sidan, så kan man tappa på menybaren (där klockan sitter) så scrolar den upp dit automatiskt. Mycket användbart!

  • Konstigt nog verkar vissa ha missat att man kan klicka på headset-micken för att pausa/spela/svara/lägga på och dubbelklicka för att hoppa till nästa låt.

  • Om man lyssnar på en låt och vill gå tillbaka ett stag så är det bara att dra från vänster till höger på albumbilden, så slipper du trycka på pilen längst upp till vänster.

  • Om man får ett SMS och telefonen är i vänteläge så visas en del av texten, och det går att välja bort genom att man går till "Inställningar" > "Allmänt" > "Lösenkodlås" och sätta en kod där, där kan man även välja om man vill ha förhandsvisning på SMS eller inte.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-30 12:46
Ursprungligen av koze:
  • Konstigt nog verkar vissa ha missat att man kan klicka på headset-micken för att pausa/spela/svara/lägga på och dubbelklicka för att hoppa till nästa låt.

Det här, min vän, är det bästa som har hänt mig denna veckan
Satt o funderade om de inte har kommit på ett sätt att flytta sig fram i en låtlista med handsfree:n, och se där det hade de.
Har mycket ljudböcker i MP3 format, och när jag lyssnar på musik vill jag inte höra ljudbok, och måste då ta fram telefonen och klicka nästa.

Ett annat tips:
"Dubbelklick" på home-knappen när telefonen är låst och spelar låtar tar fram en snabbnavigeringsrad med forward-backward-pause...

mvh
b0bben

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-30 13:14
Ursprungligen av b0bben:

Ett annat tips:
"Dubbelklick" på home-knappen när telefonen är låst och spelar låtar tar fram en snabbnavigeringsrad med forward-backward-pause...

Det här fungerar from 1.1.1. Mer info om de nya funktionerna här: http://www.apple.com/iphone/softwareupdate/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-30 12:54

tjohooo.. vaddå handsfreee. ??? trodde det bara var högtalare i lurarna o jag har pratat med att hålla upp telefonen..
har sett den lilla fjutten som sitter på kabeln utan att tänka på vad det var. och vipps är det både en mik samt man kan byta låtar..

Livet är underbart. grönsaksbolaget blir bara bättre och bättre för varje dag. i Löve my Iphone thanx 2 u folks.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-11-30 13:12
Ursprungligen av X3MKing:

tjohooo.. vaddå handsfreee. ??? trodde det bara var högtalare i lurarna o jag har pratat med att hålla upp telefonen..
har sett den lilla fjutten som sitter på kabeln utan att tänka på vad det var. och vipps är det både en mik samt man kan byta låtar..

Livet är underbart. grönsaksbolaget blir bara bättre och bättre för varje dag. i Löve my Iphone thanx 2 u folks.

Lol. Helt sjukt att folk har missat detta. Kom igen people, det är ju trots allt en telefon vi snackar om. För de som inte har gjort det så rekommenderar jag att ni kollar igenom den här filmen: http://www.apple.com/iphone/gettingstarted/guidedtour.html

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2007-11-30 14:16

Vill man se en helskärmbild på den som ringer istället för den lilla i hörnet, så går man in på den kontakten, klickar edit, klickar på bilden och väljer en bild från bildbiblioteket i telefonen.

Har man lagt in bilden via adressboken i MacOS så blir det den lilla varianten.

Ursprungligen av ackpfht:

Vill man se en helskärmbild på den som ringer istället för den lilla i hörnet, så går man in på den kontakten, klickar edit, klickar på bilden och väljer en bild från bildbiblioteket i telefonen.

Har man lagt in bilden via adressboken i MacOS så blir det den lilla varianten.

Nja...man kan även "editera" bilden man fört över från adressboken, så blir den stor den med...funkar för mig i alla fall...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2007-11-30 16:15
Ursprungligen av CyberBoy:

Nja...man kan även "editera" bilden man fört över från adressboken, så blir den stor den med...funkar för mig i alla fall...

Ja det fungerar visst också... fel av mig - nästan i alla fall...

Helt ärligt har folk ens kollat på apples online-manual?
Ibland undrar man ju hur folk är funtade.
Det är en ganska komplicerad pryl(enkel när man väl lärt sig) med en hel del funktioner som man bara inte "listar ut själv".
Ett tips för framtiden - läs manualen.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-12-05 13:27

Är det inte bra om den här blir sticky så att folk kan fylla på med tips & tricks?

Ursprungligen av koze:

Är det inte bra om den här blir sticky så att folk kan fylla på med tips & tricks?

Jo, kanske det, men isåfall ska det vara en renodlad Tips & Tricks tråd och inte en massa diskussioner om varför folk inte läser manualer etc.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-12-05 15:26
Ursprungligen av Patrik D:

Jo, kanske det, men isåfall ska det vara en renodlad Tips & Tricks tråd och inte en massa diskussioner om varför folk inte läser manualer etc.

Kan man inte rensa upp lite och göra den till en sticky då?

Ursprungligen av Patrik D:

Jo, kanske det, men isåfall ska det vara en renodlad Tips & Tricks tråd och inte en massa diskussioner om varför folk inte läser manualer etc.

Ok, mitt tips blir: Läs manualen!
Duger det?

Ursprungligen av theplague:

Ok, mitt tips blir: Läs manualen!
Duger det?

Vad är så meningen med denna tråd? Då behöver vi ju inte ett forum för iPhone överhuvudtaget, då kan ju alla bara läsa manualen istället?

Idiotisk kommentar får idiotiskt svar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-05 14:12

Hjälp: har jag köpt en 1.1.2?

Hej!

Köpte Iphone i NYC igår med serienr som börjar på 86747... Går det inte att låsa upp den då? Hoppas ngn vet!

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-12-05 15:24
Ursprungligen av dynamic:

Hej!

Köpte Iphone i NYC igår med serienr som börjar på 86747... Går det inte att låsa upp den då? Hoppas ngn vet!

Men vaffan. Kolla i inlägget innan dig. Känns det här som en rimlig tråd att fråga det? Sök på forumet istället..

1
Bevaka tråden