Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Hårddisk till iPod Video - Var?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har en iPod Video 80gb som funkar jättebra, inga direkta klagomål. Däremot har jag fyllt min hårddisk. Allt är inte musik jag lyssnar på men det är en annan femma.

Jag vill därför ta risken att byta hårddisk i spelaren, men jag undrar var jag kan köpa en hårddisk av den storlek jag önskar. Jag skulle nämligen vilja ha 120gb+ finns det 1.8 i den storleken?

Jag vet om att det kanske tom skulle vara billigare att köpa en iPod Classic men jag tycker min Video både är snyggare och enligt vissa har bättre ljud än classic så jag vill inte byta.

har sett hårddiskar på 100gb men det känns som ett rätt litet lyft ändå med tanke på risken så nu undrar jag om det finns större diskar avsedda för mp3-spelare?

Alltså, du kan in tänka dig att ha ett bibliotek på HD till datorn där du förvarar det som inte just nu är aktuellt att lyssna på?

det är ju den bästa möjligheten i annat fall absolut... det är väl mer att jag gillar tanken att ha med ALL musik jag har överallt.

Då skulle jag sälja gamla iPoden, lägga pengar emellan och köpa classic 160gb.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-30 19:05

Går det att lyssna på så mycket? Skulle tro att det finns hårddiskar men det blir nog en dyr historia. Att köpa en classic vore att föredra.

1 565,19 Kostar en 120GB på www.rapidrepair.com

Ursprungligen av Maranellon:

1 565,19 Kostar en 120GB på www.rapidrepair.com

Får du med andra ord din 80gb iPod såld för runt 1700-1800:- och lägger samma kostnad emellan kan du köpa en ny 160 gb iPod.
Om du lyckas köpa en från Usa och får hir den billigare kan du lägga runt tusenlappen mindre och få 160 gb:aren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-03 10:05

Är det garanterat att din ipod fungerar rakt av med en större hdd? fixar mjukvaran att man stoppar i en annan disk? behöver den mer strömming osv?

1
Bevaka tråden