Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstigheter i min iphone?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Oftast går min telefon rakt in i "kontakter" efter jag låser upp knapplåset.
Inte direkt till springboard som den borde?
Why?

I väder så funkar Celsius och Fahrenheit tvärtom?
Sätter jag knappen (som blir blå) på celsius så visar den Fahrenheit
och tvärtom! Why?

Nån som har ett bra svar på detta?

Problemet med omvända Celsius och Fahrenheit hade jag också. Eller, jag vet inte om det var så, men Celsius visade helt felaktiga grader. Det varade i c.a en vecka och sedan blev det rätt igen så jag antog att det var något servern-strul hos väderlekstjänsten.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-12-02 20:14
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Problemet med omvända Celsius och Fahrenheit hade jag också. Eller, jag vet inte om det var så, men Celsius visade helt felaktiga grader. Det varade i c.a en vecka och sedan blev det rätt igen så jag antog att det var något servern-strul hos väderlekstjänsten.

Hade exakt samma problem.

Andledningen till att du kommer direkt in i kontakter efter du låser upp iphonen är den att det var där du befann dig när du låste den !.

jag känner igen det där, min är precis likadan. även om jag låst den i springboard så är den ibland i kontakter, eller favoriter, telefonmenyn iaf, när jag låser upp den. det händer dock inte alltid och går jag ut till sprinboard, låser telefonen och låser upp den direkt så går den rätt. har ännu inte hittat något mönster men det kan ju kanske vara att om man tar emot ett samtal i låst läge så kanske den "tycker" att det är sista använda grejjen och återvänder dit när man väcker den. ska testa lite så återkommer jag...

ang weather så är det samma för mig, den visar rätt grader i celsius-läge så det är inget fel på själva tjänsten. men när knappen är på fahrenheit visar den celsius och tvärtom.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-01 22:33

danbrynefall; det stämmer som du säger att varje gång du har pratat i telefonen och sen låser upp den så kommer den börja i "telefonläge". det är lite irriterande och vi får hoppas att apple löser det med nästa uppdatering.

mjuk: okej, bra att det är en "miss" och inte mjukvaru eller knapp-strul iaf.

  • Medlem
  • 2007-12-02 20:18
Ursprungligen av danbrynefall:

mjuk: okej, bra att det är en "miss" och inte mjukvaru eller knapp-strul iaf.

Jag tycker inte att det är en miss. Varför ska man tillbaka till Springboard om man vill ringa? Bättre att gå till Springboard när man har ringt klart om det rä det läget man vill till.

Inte vill du till Finder när du har skickat ett mail i MacOSX?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-02 22:04

Baron; Nej klart att man vill in i telefonmenyn om man ska ringa. Men om man har tagit emot ett samtal för en halvtimme sen och ska lyssna på musik vill man inte starta i telfonmenyn, jag vill åtminstone inte det. Det är det jag ser som ett problem. Att varje gång man har blivit uppringd och lagt på och sedan låser upp telefonen så startar den i telefonläge.

Inte vill du väl börja i Mail.app när du slår igång datorn från vänteläge när du ska in i Findern i OSX?

  • Medlem
  • 2007-12-02 22:10

Du kan ställa hemknappen att ta dig till iPhone vid dubbelklick.

Jag tror till och med att den står så "default".

jo men det är inte det som är poängen, låser du den i ett visst läge vill du ju återvända till det läget och inget annat när du låser upp igen. oavsett om du fått samtal under den tiden eller inte. så är det med vilken annan mobiltelefon som helst, en sony ericsson går inte in i samtalslistan när du låser upp knapplåset efter ett genomfört inkommande samtal. ingen stor grejj och som ni säger är man ju aldrig långt ifrån springboard iaf, men det är onekligen ett litet störningsmoment.

1
Bevaka tråden