Jag håller med. Jag fattar inte heller varför de gjorde som de gjorde med Punycode och allt. Det blir bara omständigt för alla som inte kör med rena ASCII-namn som domännamn.
Jag är inte intresserad av utländska besökare. Den aktuella siten kommer att handla om min egen släktforskning, och är därför inte så intressant för de flesta andra utom just min släkt. I och för sig har jag släkt i USA, men de har jag utbyte av information med på annat sätt. Denna websida är för alla de i min släkt som INTE släktforskar, och som är intresserade av mina forskningsresultat.
Skälen till att jag inte vill köra ASCII-namn är flera. Dels finns det efternamn som t.ex mitt, där namnet om jag skriver o istället för ö, råkar vara upptaget under alla toppdomäner jag undersökt. Dels har jag en domän med ordet släktforskning i, och det blir ju slaktforskning om jag bara använder ASCII. Det blir ju inte så lyckat.
Nej, det är inte requestfilen jag signerar. Som jag skrev så använder jag Certifikatassistenten (som i sin tur använder sig av openssl) för att skapa certifikat. Jag har skapat certifikat förut med den. Dock aldrig ett för just SSL. Det är det enda cert jag misslyckats med.
Jag har alltså skapat min egen CA, och med den kan jag sedan skapa andra certifikat.