Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fungerar en låst iPhone

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag ska till staterna under julen och är väldigt sugen på en iPhone. Jag undrar bara vad som fungerar i en iPhone om jag inte kan låsa upp den direkt. Den har ju samma pris som en Touch.
Vilka funktioner har den om den är låst?
Kan man synka med iTunes ändå? Se på film, köra via Wifi?

En iPhone 8GB har inte samma pris som en iTouch 8GB, en notering bara.

  • Medlem
  • 2007-12-04 11:00

man kan inte göra ett dugg med iPhonen när du köper den. Det står bara "connect to iTunes and activate" du kan inte föra över musik eller något!

bra att veta, så den är helt värdelös då...?

Du kan hacka den för att aktivera den och då kan du använda det mesta utom ringfunktionen och SMS.

Men ifall du inte hackar så är den väl mer eller mindre värdelös..

Och 1.1.2 är mer eller mindre ohackbar (fint ord) för tillfället...

"Och 1.1.2 är mer eller mindre ohackbar (fint ord) för tillfället..." Kul med förrvirrande poster.

1. Den går att aktivera (alltså använda som iPod och alla andra funktioner.. typ Safari etc.)
2. Den går inte att låsa upp (alltså använda den som telefon, du kan inte sätta i ett simkort och sedan ringa eller sms:a)

Kanske skulle ha lagt till ett frågetecken efter, det var menat så

(Den går att aktivera (alltså använda som iPod och alla andra funktioner.. typ Safari etc.)
Ok, det var det jag var ute efter. Vågar man fråga hur man gör detta eller kan någon hänvisa mig där jag kan läsa om det?

1
Bevaka tråden