Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så här fungerar en upplåst iPhone från Tyskland

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Okej... nu tar vi det här lite lugnt...
Jag är i tankarna att införskaffa mig en fransk olåst iphone.
Vad skall jag göra för att få den att fungera i sverige?

* nedgradera den till 1.1.1 (hur? en länk till guide räcker)
* installera iWorld (som jag hittar?)
* installera installer.app så att jag kan installera annat på den typ svenska tecken.

Kan jag sedan efter allt detta är gjort i lugn och ro uppgradera den till 1.1.2 igen utan att allt skiter sig? kommer jag tex. kunna installera saker på den via installer.app efter uppgraderingen?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-04 15:18

Från och med idag eller senast imorgon går det inte att köpa en olåst iPhone i Tyskland. T-Mobile och Apple fick rätt och slutar omedelbart att sälja olåsta iPhonen. Som tur är kan man köpa en fransk iPhone. T o m billigare än i Tyskland.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Från och med idag eller senast imorgon går det inte att köpa en olåst iPhone i Tyskland. T-Mobile och Apple fick rätt och slutar omedelbart att sälja olåsta iPhonen. Som tur är kan man köpa en fransk iPhone. T o m billigare än i Tyskland.

//Rob

Källa?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-04 15:45
Ursprungligen av Patrik D:

Källa?

På Engelska:
Engadget

På Tyska:
Golem.de
Spiegel.de

//Rob

Funkar EDGE i Sverige förresten, eller blir man tvingad att köra rullstol på GPRS om man har iPhone?

Ursprungligen av avocade:

Funkar EDGE i Sverige förresten, eller blir man tvingad att köra rullstol på GPRS om man har iPhone?

Ja, med Telia. Kostar 199:- för fri datatrafik.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2009-06-15 20:42

Någon som vet hur det var med iPhone 3G? Gick det att köpa olåsta i Tyskland och använda hemma? Klurar på att åka ner och hämta hem en 3G s när de släpps.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-15 21:03
Ursprungligen av Skrufve:

Någon som vet hur det var med iPhone 3G? Gick det att köpa olåsta i Tyskland och använda hemma? Klurar på att åka ner och hämta hem en 3G s när de släpps.

Nej det gick inte att köpa olåst 3G i Tyskland. T-Mobile uppehöll aggressivt sin rätt till låsning och var också sura över att Skype kom som app och går att använda över wifi. Jämför Canada där du inte ens kan köpa Skype-appen pga operatörens inflytande över kanadensiska app store.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2009-06-15 21:05

Ok. Tack, då vet jag att det bra är att glömma tyskland då. Italien, Belgien eller Frankrike kvar som alternativ med andra ord...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-15 23:19
Ursprungligen av Skrufve:

Ok. Tack, då vet jag att det bra är att glömma tyskland då. Italien, Belgien eller Frankrike kvar som alternativ med andra ord...

det finns en lämpligare tråd. Frankrike är lite pyssligt, hellre Grekland.

Bevaka tråden