Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föreläsare med behov av fjärrkontroll!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skurup
  • 2007-12-05 14:48

Hej alla glada !

Jo, för det första så visste jag inte i vilken del av forumet jag skulle posta denna fråga så bli inte arga på mig om det är fel.

Jag jobbar som föreläsare och köra nästan allt via bildspel som PowerPoint presentation. Jag använder openOffice programvara.
Till min MacBook fick jag med en fjärrkontroll som jag kan använda för att ändra volym etc. Min fråga till er är om man kan använda denna kontroll till att skifta sida i mina presentationsdocument?

Tack för ordet!

Vänligen Robin

Den som följer med är inte helt bra, eftersom den kommunicerar via IR. Det är bättre med radiosignaler. Jag rekommenderar, Logitech Presenter. http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/presentation_remote/devices/175&cl=us,en

Den funkar perfekt med Macen, och har en rad inbyggda finesser, som laserpekare, timer, vibrerande varning vid 5 minuter kvar etc..

/M

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-12-05 15:11

Vet inte om kontrollen funkar till powerpoint men du kanske skulle ta en titt på keynote som kommer med iwork 08 vilket är väldigt bra och då funkar kontrollen direkt.

Annars så finns det vissa tilläggsprogram man kan använda för att få kontrollen att kontrollera lite vad som helst på datorn.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-05 19:38

Man kan också tänka sig Presentation Remote från Keyspan.

Om du vill pröva med den fjärren du har (trots att den är IR och således "dålig") så kan du ju pröva detta program: iRed Lite

Det ska klara av att styra så gott som vad som helst. Körde det själv ett tag på några presentationer för att styra Powerpoint, och det funkade bra.

Salling CLicker är helt fantastisk ifall fjärren inte är tillräcklig. Notera dock att räckvidden på Apples fjärr är mycket bra.

1
Bevaka tråden