Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbeltryck på sleep/wake-knappen

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 01:13

När jag inte vill besvara ett samtal går det att trycka två gånger på sleep/wake-knappen, så får den som ringer en upptagetton. Hur gör jag för att de ska bli kopplade till röstbrevlådan istället...?

Trycka på volymknappen så den ringer tyst istället och de som ringer tillslut blir kopplade till mobilsvaret.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 07:58
Ursprungligen av theplague:

Trycka på volymknappen så den ringer tyst istället och de som ringer tillslut blir kopplade till mobilsvaret.

Det är just det... jag vill inte vänta till samtalet blir kopplat till röstbrevlådan (irriterande när man håller på att knappa på telefonen).

Det jag vill åstadkomma är att kunna koppla bort den som ringer direkt till röstbrevlådan.

whow, jag har lange undrat hur man trycker bort fork. Undrar varfor de inte valt att gora detta mera uppenbart?

star det i manualen eller ar det en bugg att man kan dubbeltrycka pa lasknappen?

Ursprungligen av kebarb:

whow, jag har lange undrat hur man trycker bort fork. Undrar varfor de inte valt att gora detta mera uppenbart?

star det i manualen eller ar det en bugg att man kan dubbeltrycka pa lasknappen?

Ja, precis.

Hade för mig att om man tryckte två gånger på sleep/wake så kom man automatiskt till Voicemail. Eller man ska göra det, men eftersom vi inte har Voicemail så blir det ju inte så.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-10 17:29
Ursprungligen av nirc:

När jag inte vill besvara ett samtal går det att trycka två gånger på sleep/wake-knappen, så får den som ringer en upptagetton. Hur gör jag för att de ska bli kopplade till röstbrevlådan istället...?

Du lägger in numret till ditt mobilsvar inställningen för vidarekoppling enligt den *-och-#-kombination som just din operatör har. För Telia gäller tex

*67*0673ditt-mobilnummer-utan-första-nollan#<ring>
Senast redigerat 2007-12-10 18:44
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-12-10 17:45

Kan ni inte lägga in det hos mobiloperatören? Dvs, be dom lägga en koppling till röstbrevlådan vid upptaget. Då löser sig problemet automagiskt, jag tror inte det är något du kan justera i terminalen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-10 18:46
Ursprungligen av heinz_p:

Kan ni inte lägga in det hos mobiloperatören?

Jo, visst man kan det.

Ursprungligen av heinz_p:

Dvs, be dom lägga en koppling till röstbrevlådan vid upptaget. Då löser sig problemet automagiskt, jag tror inte det är något du kan justera i terminalen.

Jorå, visst går det! På sidan 11 i Telias mobilguide står det hur man gör.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-10 17:52

Följde instruktionen ovan och fick meddelandet "failed"

Har precis varit i kontakt med Telia kundtjänst och bett dem aktivera koppling till röstbrevlådan vid upptaget och nu fungerar det!!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-10 18:44
Ursprungligen av nirc:

Följde instruktionen ovan och fick meddelandet "failed"

Sorry, jag skrev lite fel. Det är ändrat nu!

1
Bevaka tråden