Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte synka kalendern från iphone till dator

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag upptäckte precis att aktiviteter jag skapar på telefonen inte längre synkas till datorn. Jag har testat lite olika saker, att ta bort telefonens kalenderdatabas, synka bara vissa kalendrar, ändra vilken kalender telefonskapade aktiviteter ska synkas till och ändra tidszon på telefonen...

Men oavsett hur jag gör så synkas det inte till datorn när jag synkar. Andra hållet är det inga som helst problem, datorskapade aktiviteter dyker upp som dom ska.

Har någon annan några erfarenheter av detta och/eller några tips på hur jag kan åtgärda problemet?

Ursprungligen av svantet:

Jag upptäckte precis att aktiviteter jag skapar på telefonen inte längre synkas till datorn. Jag har testat lite olika saker, att ta bort telefonens kalenderdatabas, synka bara vissa kalendrar, ändra vilken kalender telefonskapade aktiviteter ska synkas till och ändra tidszon på telefonen...
?

PC eller MAC?

Hade liknande problem på min iPhone-MAC.
Löste sig när jag tog bort Calender Cache i Home/Library/Calender/

Hm, nej det funkade inte. Något annat förslag på hur detta kan lösas?

jag hade samma problem för några dagar sedan men lyckades lösa detta genom att ta bort några kalendrar som jag hade publicerat mot .mac

Jag tror att vissa kalenderfunktioner som inte är kompartibla med iphone orsakar detta problem.
Kolla om det är någon kalender som har samma namn som en annan också. kan ha varit det.

luddig hjälp kanske, men hjälper det så är det ju bra...

Har haft samma problem...
Jag körde en reset på hela telefonen och sen fungarade det igen.

Int eden roligaste lösningen kanske...

1
Bevaka tråden