Stackars lurade människor. Det finns förmodligen INGEN, eller möjligtvis ett FÅTAL personer i Sverige idag som över huvud taget vet om eller när iPhone kommer till Sverige.
Om någon hos dom stora teleoperatörerna känner till Apples planer, eller kanske till och med för diskussioner med Apple är det på sin höjd VD med ledningsgrupp plus ett ytterst fåtal människor i ledande befattning som känner till dessa planer.
Jag vågar påstå att INGEN som jobbar med försäljning, kundtjänst eller support har en blekaste aning om iPhones framtid i Sverige. Dom säger förmodligen vad som helst för att knyta kunder till sig och därmed säkra sin provision, alternativt ljuger så att dom tror sig själva.
Exempelvis pratade jag med en högre chef på Apple Norden en gång i tiden om hur tidigt dom får reda på nya produkter som Apple USA släpper. Hans svar var att dom på Apple Norden får 48 timmars varsel om nya produkter och på denna tid ska dom själva hinna planera och agera för produkternas release i Norden.
Som jag förstod det gällde det ända upp på VD-nivå.
Med den informationen faller det på sin egen orimlighet att "en kille som känner en kille som jobbar på Telenor/Telia/Vodafone/Tre" har en ringaste aning om när och hur iPhone släpps i Sverige.
Det finns mängder av andra trådar där folk säger sig ha pratat med folk på så gott som varenda mobiloperatör i det här landet, som "bekräftar" att just dom kommer få iPhone efter nyår.