Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Iphone nu eller vänta på 3G (4G?)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Prata idag med en snubbe som jobba på telenor och han snacka om att apple och telenor är på väg att startat ett sammarbete, med ipods och något mer.
Han sa även att Iphone kommer *antagligen* till telenor i februari/mars och troligen med 3G.:p

Nån som vet något för ena Dagen läser man att det kommer 3G Iphone och andra att det kommer tidigast om ett år, vet att det mest är rykten men är det någon som vet lite?.
Sen så snackar ju Nokia och Sony Ericsson om 4G, jag blir välldigt förvirrad av det här, (och ni kanske blir det av min text med;) )

Min Fråga handlar om ifall man ska skaffa nu en iphone elr vänta till den kommer till sverige elr vänta tills det blir 3G (4G?) O:-) Största nackdelen är väll att det inte är garanti om man köper från USA

• Medlem
  • 2007-12-05 17:19

Vem på telefoer snackade du med? Deras chat? Dom kan issåfall ingetting! Jag tror att iPhone kommer till Sverige i Maj och då med 3G. Det här är efter att en chef för ett stort telebolag i Spanien gått ut den med den infon. Jag har för mig att telenor förut sagt att iPhonen skulle komma före nyår, men det ser mörkt ut. Sedan har väll också telenor sagt att iphonens kontrakt duger inte för den svenska marknaden, varför skulle man då vilja sälja iPhones? När jag pratade med telenor om iPhone fick jag ett vettigt svar, att den kommer att komma nästa år, men mer vet dom inte och troligen kommer dom bara få reda på det ett par veckor i förväg.

Om du köper en iPhone nu i apples butiker kommer den ha senaste firmwiren och du kommer inte kunna använda den...

Ursprungligen av JGG:

Om du köper en iPhone nu i apples butiker kommer den ha senaste firmwiren och du kommer inte kunna använda den...

Jag fick just en från apples store på 5:e (new york), den fungerar fint här hemma.

• Medlem
  • 2007-12-05 19:27
Ursprungligen av akerstrom:

Jag fick just en från apples store på 5:e (new york), den fungerar fint här hemma.

och när var den köpt?

Stackars lurade människor. Det finns förmodligen INGEN, eller möjligtvis ett FÅTAL personer i Sverige idag som över huvud taget vet om eller när iPhone kommer till Sverige.

Om någon hos dom stora teleoperatörerna känner till Apples planer, eller kanske till och med för diskussioner med Apple är det på sin höjd VD med ledningsgrupp plus ett ytterst fåtal människor i ledande befattning som känner till dessa planer.

Jag vågar påstå att INGEN som jobbar med försäljning, kundtjänst eller support har en blekaste aning om iPhones framtid i Sverige. Dom säger förmodligen vad som helst för att knyta kunder till sig och därmed säkra sin provision, alternativt ljuger så att dom tror sig själva.

Exempelvis pratade jag med en högre chef på Apple Norden en gång i tiden om hur tidigt dom får reda på nya produkter som Apple USA släpper. Hans svar var att dom på Apple Norden får 48 timmars varsel om nya produkter och på denna tid ska dom själva hinna planera och agera för produkternas release i Norden.
Som jag förstod det gällde det ända upp på VD-nivå.

Med den informationen faller det på sin egen orimlighet att "en kille som känner en kille som jobbar på Telenor/Telia/Vodafone/Tre" har en ringaste aning om när och hur iPhone släpps i Sverige.

Det finns mängder av andra trådar där folk säger sig ha pratat med folk på så gott som varenda mobiloperatör i det här landet, som "bekräftar" att just dom kommer få iPhone efter nyår.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Med den informationen faller det på sin egen orimlighet att "en kille som känner en kille som jobbar på Telenor/Telia/Vodafone/Tre" har en ringaste aning om när och hur iPhone släpps i Sverige.

Det finns mängder av andra trådar där folk säger sig ha pratat med folk på så gott som varenda mobiloperatör i det här landet, som "bekräftar" att just dom kommer få iPhone efter nyår.

Jag var ganska skeptisk det var därför jag la upp den här tråden, han sa att apple var välldigt hemliga men han pratade om något annat sammarbete med apple med ipod's osv.
Jag vill bara ha lite svar, ja kommer inte med några| If you know what i mean;)

Ursprungligen av blomman_J_:

Jag var ganska skeptisk det var därför jag la upp den här tråden, han sa att apple var välldigt hemliga men han pratade om något annat sammarbete med apple med ipod's osv.

Jo, det stämmer att dom har blivit Apple-återförsäljare. Men sådana finns det gott om och är inget unikt. Tror inte att man ska koppla samma deras övriga försäljning av Apple-produkter med att dom får kontraktet för iPhone.

Prata idag med en snubbe som jobba på telenor och han snacka om att apple och telenor är på väg att startat ett sammarbete, med ipods och något mer.
Han sa även att Iphone kommer *antagligen* till telenor i februari/mars och troligen med 3G.:p

Det är förstås inte omöjligt, men jag är fortfarande skeptisk till att en 3G-telefon kommer så tidigt, det har varit så många saker som pekat på att det snarare kommer senare under 2008.

Ursprungligen av Adrian B:

Det är förstås inte omöjligt, men jag är fortfarande skeptisk till att en 3G-telefon kommer så tidigt, det har varit så många saker som pekat på att det snarare kommer senare under 2008.

Ja precis, med tanke på att Steve Jobs sa i London att den kommer senare nästa år.

Ursprungligen av Adrian B:

Jo det stämmer ju inte rikitgt hur apple jobbar förövrigt (eller?)
Men om man kolla på dagens mobil marknad så släpper ju sonyericsson i princip en ny mobil varje dag Inte rikitigt varjedag men relativt ofta!

Patrik D, har du några /någon källa på det?
Inte för att ja tvivlar på dig utan skulle vilja läsa om det

Jo det stämmer ju inte rikitgt hur apple jobbar förövrigt (eller?)
Men om man kolla på dagens mobil marknad så släpper ju sonyericsson i princip en ny mobil varje dag Inte rikitigt varjedag men relativt ofta!

Patrik D, har du några /någon källa på det?
Inte för att ja tvivlar på dig utan skulle vilja läsa om det

Jadå,

It's pretty simple, says Jobs. "The chipsets work well apart from power. They're real power hogs. Most phones now have battery lives of 2-3 hours and that's due to these very power-hungry 3G chipsets. Our phone has 8 hours of talktime life. That's really important when you start to use the internet and want to use the phone to listen to music. We've got to see the battery lives for 3G get back up into the 5+ hour range. Hopefully we'll see that late next year. Rather than cut the battery life, we've included Wi-Fi and sandwiched 3G between Edge and a more efficient Wi-Fi."

http://blogs.guardian.co.uk/technology/2007/09/18/live_from_the_apple_announcement_london.html

1
Bevaka tråden