Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod Classic rebootar sig själv direkt efter start

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-03 20:13

Min iPod Classic 80Gb bootar sig sälvt efter start.

Den slår på i ca 2-3 sekunder, sen rebootar den igen, håller på så tills "connect to power" dyker upp på skärmen. Gör man det sen så händer samma sak. Uppdaterade med senaste programvaran för nån dag sen.

Någon annan som haft samma bugg och lyckats fixa det?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-05 11:12

Uppstod problemet när du uppdaterade firmware?
för jag har lite samma problem. Inte att den startar om hela tiden, men om den varit i viloläge och man trycker på nåt eller drar tillbaka holdknappen så startar den om.. jävligt irriterande.
Nån som har svar på detta?

Jag har samma problem som xergio, om man sätter den i viloläge och trycker på någon knapp (även hold knappen) så piper den till och startar om sig själv.

Det här uppkom efter att jag uppgraderat FW så det borde vara fler som har samma problem....

Ska testa att återställa ipoden men jag måste hitta ett bra sätt att ta backup på alla filerna så jag slipper att sitta och lägga in alla albumart och convertera alla videor igen

/Nicholas

• Medlem
  • Vadstena
  • 2007-12-06 19:34

Jag har också samma problem, rebootar så fort jag försöker att sätta den i viloläge, rikigt irriterande, kom direkt efter FW-updaten(1.0.3 tror jag) så det måste vara ett firmwareproblem...
Rikitgt surt då iPoden blir nästan oanvändbar...:(

hur har ni tänkt att gå vidare då?

• Medlem
  • Vadstena
  • 2007-12-06 22:35

Vad kan man göra?
Nedgradera är väl inte aktuellt.... om det ens är möjligt ............
Hoppas på att APPLE ska släppa en update som fixar problemet är väl det vi får göra..:tveksam:

• Medlem
  • Vadstena
  • 2007-12-09 13:54

Testade idag att återställa iPoden, och efter lite krångel så lyckades jag, nu verkar det som om den fungerar utan att boota och ha sig, så jag rekomenderar en återställning iaf, värt att testa....

gjorde likadant som ovan och nu fungerar den felfritt

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-06 23:54

Jag har lyckats lista ut hur man blir av med problemet utan att ha återställt nåt. Jag vet visserligen inte om det är samma för er men problemet uppstår när jag har satt en påminnelse som "gått ut" men som fortfarande är aktiverad. Och så fort jag avaktiverar den så fungerar allt som det ska igen. Väldigt konstigt må jag säga. Alarmfunktionen är helt åt helvete för övrigt. Hoppas allt fixas med nästa firmware.

Senast redigerat 2008-01-07 00:05

Japp detta löste mitt problem också tack xergio

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-18 18:49
Ursprungligen av yggsadrill:

Japp detta löste mitt problem också tack xergio

ingen orsak!

Ursprungligen av xergio:

Alarmfunktionen är helt åt helvete för övrigt. Hoppas allt fixas med nästa firmware.

Min 160GB Classic k*-/*-*ade ur idag. Svartskärm med äpplet. Efter reset klickade det till i disken och sedan samma sak.

Vet att att jag fimware uppgraderade i helgen samt mixtrade med alarmfunktionen. Vet inte vilket av detta som var orsaken men jag har en stark misstanke mot alarmfunktionen!

Efter att ha kollat runt här på forumet hittade en funktion som i reset gör att man hamnar i disk-läge. Då kunde man återställa. Nu ska jag "bara" tanka tillbaka drygt 120 gb film och musik. Lär ta ett tag.....

Med detta vill jag VARNA alla för att fippla med alarmfunktionen, jag vet av egen erfarenhet att det är lätt att hålla sig för skratt när detta händer......

Hände samma grejj för mig efter jag uppdaterat och sen användt alarm, nu sitter den här och rebootar sig själv å jag kan ju inte koppla in den i datorn heller så jag kan reseta den =/

kommer bara upp Avsluta / Snooze i 1-2 sekunder sen piper den till och stänger av sig.

nån som vet hur jag ska göra?

Jag löste det genom att resetta (hålla ner meny och enter knappen i några sekunder) och när äpplet syns håller man ner enter knappen och play knappen några sekunder. Då hamnar man i diskläge och kan då få kontakt med i-tunes. Då kan man göra en återställning. Varning, all info i din ipod försvinner ! Surt men sant! Sedan funkade min fint igen...

1
Bevaka tråden