Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man göra flersidiga pdf direkt i MacOSX?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Går det på något sätt att göra flersidiga pdf-filer direkt under macos x?
Ligger det gömt någonstans som jag inte ser, eller är det bara enskilda sidor som går?

Martin

Om du tex har ett word-dokument på säg 10 sidor som du vill göra om till pdf så är det ju bara att välja print -> pdf -> save as pdf.

Men det var kanske inte svar på din fråga?


Nä, det var det inte. Jag undrar alltså om det går att sätta ihop flera enskilda filer direkt. Om jag tex har 3 bilder som jag vill ha till ett pdf-dokument.
Har testat att tex i förhandsvisningen välja att skriva ut 3 st bilder av 10 eller något och väljer pdf, men då gör den ju 3 pdfdokument, jag vill sätta ihop dom.
Eller finns det något trevligt litet program som kan göra detta med drag och släpp. Eller är det Acrobat som gäller?

Haha.

men du. Lägg bilderna på varsin sida i ett word-dokument och skrivut det som PDF då
Eller ngt annat dokumentformat och skriv ut som pdf

Borde väl fungera för dig eller?

Hitta detta som kan vara intressant för dig om du kör leopard.
gör precis de du vill

http://www.macosxhints.com/article.php?story=2007110216041857

Tack, det där sista var intressant.
Såg ett annat tips på den sidan. Tydligen kan graphicconverter skriva ut hela mappar, då funkar det ju också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-07 01:20

Om jag har förstått det rätt? Tex, 5 pdf-filer som du vill lägga ihop till ett PDF-dokument som innehåller 5 sidor?

I sådant fall, om du har Mac OS X 10.5 så kan du enkelt dra göra detta. Öppna alla filer, klicka på knappen som heter Sidofält och dra och släpp pfd-sidorna till sidomenyn i ett av PDF-dokumenten. Du kan även ändra ordningen på dina PDF-sidor.

Har du Mac OS X 10.4 så finns PDFLab.

Ursprungligen av acke:

Om jag har förstått det rätt? Tex, 5 pdf-filer som du vill lägga ihop till ett PDF-dokument som innehåller 5 sidor?

I sådant fall, om du har Mac OS X 10.5 så kan du enkelt dra göra detta. Öppna alla filer, klicka på knappen som heter Sidofält och dra och släpp pfd-sidorna till sidomenyn i ett av PDF-dokumenten. Du kan även ändra ordningen på dina PDF-sidor.

Har du Mac OS X 10.4 så finns PDFLab.

Tjena Acke,

om du följer länken jag gav så hade du i princip sluppit skriva första delen av ditt inlägg

Trevlig helg
manne

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-07 14:02
Ursprungligen av Emanuel L:

Tjena Acke,

om du följer länken jag gav så hade du i princip sluppit skriva första delen av ditt inlägg

Trevlig helg
manne

Följa trådar, har aldrig hört något så löjligt. Läste faktiskt både tråden och länken, flera gånger. Får skylla på att klockan var sen och att jag jobbar för mycket.
Han fick ju förklaringen på svenska också. Alltid nått.

Trevlig helg på er!

Ursprungligen av acke:

Följa trådar, har aldrig hört något så löjligt.

Ha ha ha.

Och ifs. Nu slipper man gå till en extern sida då
Trevlig helg

1
Bevaka tråden