Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installera airport express på Leopard

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har precis fått en ny MacBook 4GB Ram 250GB HD med Leopard.

Nu försöker jag att installera en Airport Express så att jag kan lyssna på musik via iTunes trådlöst.

Men skivan vägrar att installeras på leopard och jag har sökt på apples sida men hittar inget...

Någon vänlig själ som vet??

Anders med trötta ögon

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-12-08 09:27

vilken skiva??

Vilken skiva menar du? För egen del behövde jag inte installera något extra.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2007-12-08 09:52

I Programmappen finns en mapp som heter motsvarande 'Utilities'. I den ligger AirPort Utility. Det är bara den du behöver.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-12-08 10:04
Ursprungligen av Le:

I Programmappen finns en mapp som heter motsvarande 'Utilities'. I den ligger AirPort Utility. Det är bara den du behöver.

Ja, när du startar Airport Utility så kommer den själv hitta Expressen (förutsatt att den sitter i väggen och lyser grönt). Därefter är det bara att sätta igång:)

TACK !

Kanske enkelt men visst trodde jag att man behövde installera den medföljande skivan...

Kanonbra

Nu vet jag inte exakt hur du gjort eller hur mycket du kan, men många som ska börja köra trådlöst missförstår ofta tekniken och tror att de måste installera något för att kunna använda basstationen. Man ser då basstationen som ett tillbehör till den specifika datorn, precis som ett tangentbord eller en skrivare.

Basstationen (t ex en AirPort Express) är en del av nätverket och kan delas av flera av dina datorer, eller till och med grannens eller någon förbipasserandes dator om du inte förhindrar det. I princip är det vanlig radio och så länge din dator kan prata samma sorts radio som basstationen är det inget som behöver installeras för att det ska fungera.

Apple har gjort lite annorlunda mot många andra tillverkare. Många tillverkare låter basstationen ha ett webbgränssnitt som man kommer åt från en webbläsare. Apple har tagit fram ett eget verktyg för det. Det verktyget behövs inte för att ansluta till basstationen, men däremot om man ska administrera den. Med Mac OS X följer det verktyget med och finns som redan påpekats i verktygsmappen.

Just AirPort Express har funktioner som är kopplade till iTunes, men inte heller de behöver installeras separat. Har du redan iTunes så finns funktionen redan inbyggd.

1
Bevaka tråden