Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhindra uppstart av program vid anlutning till datorn

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett lättare problem som jag ändå vill lösa:

När man kopplar in iPhonen till datorn(PC) kommer det ju upp en ruta som frågar vad man vill göra(ett par olika program man kan starta).
Av misstag råkade jag bocka för "Gör alltid denna aktion" och klickade att Word skulle startas(fråga mig inte hur detta gick till), så nu startas alltid Word när jag ansluter iPhonen till datorn.
Hur ändrar man/tar bort detta?

Sedan undrar jag, kan man ställa in så den där rutan som frågar vad man vill göra när iPhonen ansluts inte ska komma upp överhuvudtaget?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-08 18:01

Det känns som att du inte äger någon Mac (men väl en himlans massa iPods!) så detta känns som en generell Windows-fråga om hur externa (USB-) enheter hanteras bäst. Finns det inget i kontrollpanelen att pilla på för externa enheter?

• Medlem
  • Säffle
  • 2007-12-08 18:02

Det finns ett val som är "gör ingenting", för att få fram dialogrutan igen måste du ta bort drivrutinerna till iphonen och sedan koppla in den igen.
F.Ö har inte denna frågan nånting med själva telefonen att göra

Koppla in iPhonen till datorn. Efter att den har hittats så öppna "Den här datorn", högerklicka på "Apple iPhone" under menyn "Skannrar och Kameror" och välj egenskaper. Klicka sedan på fliken "Händelser". Där kan du sedan ställa in vilket program som ska starta, eller om inget alls ska hända när du kopplar in iPhonen till datorn.

Ursprungligen av Jacob Tallberg:

Koppla in iPhonen till datorn. Efter att den har hittats så öppna "Den här datorn", högerklicka på "Apple iPhone" under menyn "Skannrar och Kameror" och välj egenskaper. Klicka sedan på fliken "Händelser". Där kan du sedan ställa in vilket program som ska starta, eller om inget alls ska hända när du kopplar in iPhonen till datorn.

Tack!

1
Bevaka tråden