Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MACBET sig i läppen!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-12-09 03:46

42 000KR för en M5N!
Är inte det lite på den mycket sidan?

Nån som äger en månde?

Hur är en Vostok?
Den kostar ungifär HÄLFTEN så mycket!:)
och verkar ju bra mycket skojtigare!?

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-12-09 16:03

Är det verkligen så dyrt? Har läst många jämförelser på liknande setups med typ MODCAN och sånt och då står sig Macbethen lägre i pris...Mycket pengar men jag tror man får ut mycket oxå...
Vostok va jag inne på hur länge som helst men det skulle va dyrt och krångligt att ta in själv...nu när Jam tar hem blir man ju onekligen sugen...Så jävla snygg!!!

• Medlem
  • Linköping
  • 2007-12-09 22:24

Jo visst är det dyrt, så in i baljan special är det inte med M5n, tex den saknar en massa saker tex.
Vostok är ju änglish den ochså så nån större skillnad är det väll inte att importera endera
en av dem?

Vostoken är ju skojjigare! Matrix panel och vanlig patchning.

• Medlem
  • International user
  • 2007-12-09 22:27

Men.....har du funderat på kvalitetsskillnaden ?

KValitet brukar kosta.

WT

Mekkbetten är nog i kanonkvalitet... men hadde jag de stålarna hade jag nog hellre letat upp en sleten 2600 för hälften och renoverat den för resten av pengen..

Men det är ett najjs initiativ jallefall...att göra en kompromisslös analog 2007..

Ursprungligen av freddp:

Mekkbetten är nog i kanonkvalitet... men hadde jag de stålarna hade jag nog hellre letat upp en sleten 2600 för hälften och renoverat den för resten av pengen..

Men det är ett najjs initiativ jallefall...att göra en kompromisslös analog 2007..

Två helt olika maskiner, både feature- och ljudmässigt, dvs 2600 vs m5n. Man får helt klart mycket mer i en m5 än i en 2600. Men för 42000 får man ett mastigt modularsystem... Vostoken är en liten kul rackare, m5 är ett stort monster. Jag gosar hellre med vostoken som får plats i sängen istället för en Stieg Larsson-bok.... och 20.000 kr över till popcorn.

Segerfalk: Okej..hehe.jag måste erkänna att jag inte läst specarna så väl på M5an.. så jag gjorde det nu... å jag hade missat lite småttågått som lagprocessorer..osv... tom s/h hade jag missat:"> ... därav min ovanstående replik..

Men.. ang Vostoken.. är det nån som har en som kan lägga up lite ljud.. Nyfiken.. och så tycker jag analogue solutions bara ha noize ljud som exempel.... kan den låta "fint" oxo å bubblig som en synthi?

Ursprungligen av segerfalk:

Två helt olika maskiner, både feature- och ljudmässigt, dvs 2600 vs m5n. Man får helt klart mycket mer i en m5 än i en 2600. Men för 42000 får man ett mastigt modularsystem... Vostoken är en liten kul rackare, m5 är ett stort monster. Jag gosar hellre med vostoken som får plats i sängen istället för en Stieg Larsson-bok.... och 20.000 kr över till popcorn.

• Medlem
  • Linköping
  • 2007-12-10 00:40

Mannen med Stig Larson boken och en sopsäck med påppkorn i sängen
har en Våståk tror jag!:)

Vilken Våståk har du, den första varianten eller den sista utan digi osc'en?

Ursprungligen av Heualia:

Mannen med Stig Larson boken och en sopsäck med påppkorn i sängen
har en Våståk tror jag!:)

Vilken Våståk har du, den första varianten eller den sista utan digi osc'en?

Jag har ju inga Stiegböcker! Vostoken är min gonattsaga Första versionen. Wavetableoscillatorn gör konstiga, och helt underbara ljud/modulationer!

Om den kan låta som synthin? Jag har ingen EMS-synth öht, så det vet jag inte. Men den kan jäkligt mycket!

• Medlem
  • Linköping
  • 2007-12-10 16:38

Jorååå, klart du har en Stig Larsson i sängen och delar påppkorn me'!
Det har alla.

Men duuu, hur stor eren, H x B x D i cm? Eren tung?

Ursprungligen av Heualia:

Jorååå, klart du har en Stig Larsson i sängen och delar påppkorn me'!
Det har alla.

Men duuu, hur stor eren, H x B x D i cm? Eren tung?

Sambon har Stieg, jag har Jack Vance

Complete closed case: 274 (H) x 440 (W) x 188 (D) Väger kanske 3 kg

Men Segerfalken...huru låter hin då?.. låter hon bara brräääk,, brojjkn skraaaappzzx znznznzn ggryyyykhkhkh zzspäkkhhzz

eller låter hon oxo fiiiint... så här: poinpoinpoinpoing... mjymjymjymm bdlibdliblidbdlioowoowoowoowoo... zzzzwwyyyyyyngngng...mmmmzzzääääuuuunng...visselpiip?

Ursprungligen av segerfalk:

Jag har ju inga Stiegböcker! Vostoken är min gonattsaga Första versionen. Wavetableoscillatorn gör konstiga, och helt underbara ljud/modulationer!

Om den kan låta som synthin? Jag har ingen EMS-synth öht, så det vet jag inte. Men den kan jäkligt mycket!

Ursprungligen av freddp:

Men Segerfalken...huru låter hin då?.. låter hon bara brräääk,, brojjkn skraaaappzzx znznznzn ggryyyykhkhkh zzspäkkhhzz

eller låter hon oxo fiiiint... så här: poinpoinpoinpoing... mjymjymjymm bdlibdliblidbdlioowoowoowoowoo... zzzzwwyyyyyyngngng...mmmmzzzääääuuuunng...visselpiip?

Ja, ungfär så, fast med mer versaler =D =D =D

• Medlem
  • International user
  • 2007-12-09 22:48

En jävla massa pop-korn !

WT

• Medlem
  • Linköping
  • 2007-12-10 16:49

hehe, vilken beskrivning,, mjymjymjymm !!! Den kan säkert låta så!:D

Hur eren i bögget då?
Trackar VCO nötterna från Midi bra?
Tutar det över i matrixen? (en del med matrix gör detta).
Osv, en o biaserad resension kanske?:)

• Medlem
  • Linköping
  • 2007-12-10 16:58

Ahhh! Det var en överaskning minsan, liten å behändig. 3kilo bara! Häpp!

Jasså, ni är fyra stycken i sängen och delar påppkorn!
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Jack_Vance_Banjo_Kazoo.jpg

Jamen,Våståk verkar ju ball ju! 1499ukp +mums!

segerfalk, kan du spela toner med vostokens dco? den jag hade spelade nog inte rätt ton två ggr på rad

1
Bevaka tråden