sladden som kommer med paketet för att vara mellan modemet & signalsplittern är en viss längd av en anledning, tro mig jag har sett mer ADSL användare med "hemmabyggen" och clasohlsson sladdar tycka att det funkar lite dåligt respektive inte alls
Så, för att få bäst föutsättningar att det funkar ok, det är inte som om det är nog med problem med ADSL utan att man lägger dit egna..
1. Används sladden som kommer med för att vara mellan modem & splitter.
2. Förläng efter modemet, Ethernet antar endå alltid att sladden är 100 meter lång så
3. Om du nu VERKLIGEN måste förlänga före modemet, använd en 1a jack förlängningssladd, denna är nämligen loopad åter till jacket i väggen för att verkligen "förlänga" 1a jacket.. dock är det en marginel fördel..
Annars är det ju rent korkat lätt att felsöka, då internet anslutnigen inte funkar, lyser ADSL/DSL/(vad de nu kallar den på ditt modem) lampan som visar att modem & DSLAM är synkade?
om ja, då är det något annat, om nej, då är det synk problem och det är nästan alltid ett fysisk fel, brus från din parallelkopplande förlängningsladd är nummer 1 på min lista av misstänkta
Sist gäller som alltid regeln att ju snabbare ADSL som du köpar ju mer känsligt är det, du pressar helt enkelt mer ur kopparkablaget och större chans för crosstalk vilket är mord på ADSL