Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer minne till Nano? Storlek på film på nano?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har svårt att bestämma mig vilken Ipod jag vill ha i julklapp. Först siktade jag på Ipod Touch men kom på sen att den är ganska stor och går ju ej att ha i fickan. Så måste då ha min väska med mig hela tiden. Så började fundera på en Ipod Nano, trodde den hade 80 GB först men såg sedan att det var 8 GB. Då undrar jag om man kan "sätta" in mer minne i den? Eller om man köper en 8 GB så är det 8 GB och kommer alltid att vara.. Sen undrar jag om det går att kolla film i nanon? Inga musikvideos utan dvd filmer mera, och hur stora dom blir?

Vore jättetacksam för svar

Det är 8GB som gäller, och visst kan man kolla på film i den. Storleken beror på vilken kvalitet du väljer. För bästa kvalitet blir dem ca 600-700mb.

mvh

okej, tack så jättemycket! Blir bästa kvalitén bra, alltså inge sudd, hack eller liknande? Och går det att se och kunna läsa undertexter om man behöver sånt?

  • Medlem
  • 2007-12-11 22:07

Vill du titta mycket på film så är inte nanon något bra val. Skärmen är helt enkelt för liten. För korta filmsnuttar typ musikvideos eller podcasts kan den vara ok, men inte för att se en hel spelfilm.

1
Bevaka tråden