Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk TV utomlands med Front Row?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Som en liten novis vad gäller Apples programvara har jag några frågor. Min far bor utomlands och jag har lovat att hjälpa honom att se på svensk tv. Först funderade jag på slingbox men det verkade inte vara riktigt anpassat till svensk tv. Jag såg då att SVT.se har vissa sändning upplagda som videocast i iTunes. Nu till min fråga, kan Front Row spela upp videocasts som laddas hem automatiskt på ett mycket enkelt sätt? Jag funderar nämligen på att införskaffa en mac mini och premenumrera på videocast från SVT. Mac Minin skall i så fall vara kopplad till TVn och då han är värdelös på datorer vill jag att han ska kunna spela upp det med hjälp av front row och fjärrkontrollen.

Fungerar Front Row till det jag behöver?
Har ni förslag på några bättre lösningar för att få svensk tv utomlands via bredband?

Stort tack på förhand!

MVH
Daniel

Japp. Front Row spelar med lätthet upp videopodcastavsnitt.

Dessutom kan man ju gå in på SVT Play och spela upp väldigt mycket av det som sänds i SVT.

Tar upp den här tråden igen... Jag skulle vilja lägga in SVT play i Front Row så att jag enkelt kan klicka mig fram och tillbaka och välja en film. Någon som vet hur man gör det?

Mvh, Lina

Ursprungligen av Lina Larsson:

Tar upp den här tråden igen... Jag skulle vilja lägga in SVT play i Front Row så att jag enkelt kan klicka mig fram och tillbaka och välja en film. Någon som vet hur man gör det?

Mvh, Lina

Det betvivlar jag starkt att det är möjligt i dagsläget. Visserligen borde det vara möjligt att göra plugins till frontrow, precis som man kan till TV, men jag har inte sett några plugins över huvud taget och särskilt inte till SVT Play. Det skulle vara väldigt coolt däremot och som sagt antagligen möjligt.

Jag kan passa på att påpeka att jag till slut köpte en Slingbox i England som fungerar alldeles utmärkt, kan varmt rekommenderas!

Kolla bara så att SVT Play har tillräcklig bandbredd för smärtfri uppspelning i landet/uppkopplingen som avses. Här i Beijing räcker det _inte_ med bredband (ADSL 0,5 Mb) för att få till en vettig framerate. Ofta blir det bara keyframes som spelas upp, dvs en bildruta för varje scenbyte i SVTs fall. Det har fått bli Bukten för barnens julkalender...

Skall kolla upp det där med videopodcasts från SVT som undgått mig.

1
Bevaka tråden