Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa ny iPhone, några frågor...

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag ska snart köpa en iPhone från USA och har läst på internet om att det inte kommer gå att ringa med den för att den har en senaste versionen. Sen har jag läst att man kan använda den som en iPod Touch så länge, kommer det gå att använda den som en iPhone igen eller blir den en iPod Touch för alltid? och hur gör man för att göra den till en iPod Touch?

Har du överhuvudtaget försökt kolla runt här på forumet där detta redan diskuterats och beskrivits?

Ja, jag har letat, linka tack?

Tack så jättemycket för länkarna,

  • Medlem
  • 2007-12-11 13:38

Lånar tråden lite..

Har fått erbjudande om att köpa en iPhone tillverkad v46,
Version: 1.0.2
Firmware: 04.02.13_G.

Är det en 1.02 som går o uppgradera till 1.1.1 eller är den en obrukbar 1.1.2??

Tacksam för snabb hjälp.

//Pontus

om det är en 1.0.2 , varför frågar du om det är en 1.1.2 ?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-13 02:11
Ursprungligen av sääbää:

om det är en 1.0.2 , varför frågar du om det är en 1.1.2 ?

Den är tillverkad vecka 46. Alltså är det 1.1.2 annars är det ett missförstånd eller felstavning.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-14 20:02

Har själv en 1.1.2 och det kostade mig inte mer än 350:- att fixa så att jag kunde köra den med mitt tele2 ab.

Ursprungligen av ridax:

Har själv en 1.1.2 och det kostade mig inte mer än 350:- att fixa så att jag kunde köra den med mitt tele2 ab.

Vad gjorde du då? och var köpte du detta i så fall?

  • Medlem
  • 2007-12-15 12:03

han måste ha köpt ett turbosim, men nu förtiden så man väll räkna med 1000kr minst för att turbosim

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-15 16:50
Ursprungligen av JGG:

han måste ha köpt ett turbosim, men nu förtiden så man väll räkna med 1000kr minst för att turbosim

Inget turbosim...

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-12-15 16:53
Ursprungligen av ridax:

Inget turbosim...

Men kan du då beskriva _hur_ upplåsningen gick till?

Om du lyckats låsa upp en 1.1.2 OOB iPhone är det ju en världsnyhet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-15 18:45

Jag skrev ju inte att jag låst upp telefonen, bara att jag kan använda mitt Tele2-abonnemang med den. Det går ju inte att låsa upp telefonen (för närvarande). Turbosim och de andra låser ju inte heller upp telefonen, de bara går runt låsningen.

Sökte ju länge på nätet efter en billig lösning som man kunde tro på. Nära jag beställde ett Hypercard från Taiwan för knappt 500:- när jag stötte på denna lösning som jag kunde fixa direkt och kostade lite mindre.

Ursprungligen av ridax:

Jag skrev ju inte att jag låst upp telefonen, bara att jag kan använda mitt Tele2-abonnemang med den. Det går ju inte att låsa upp telefonen (för närvarande). Turbosim och de andra låser ju inte heller upp telefonen, de bara går runt låsningen.

Sökte ju länge på nätet efter en billig lösning som man kunde tro på. Nära jag beställde ett Hypercard från Taiwan för knappt 500:- när jag stötte på denna lösning som jag kunde fixa direkt och kostade lite mindre.

Och vad var lösningen?

Verkar som Mr ridax är hemlig..

"jag beställde ett Hypercard från Taiwan för knappt 500:- när jag stötte på denna lösning som jag kunde fixa direkt och kostade lite mindre."

Är ni 2 ordblinda eller?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-12-19 08:59
Ursprungligen av drifter7508:

"jag beställde ett Hypercard från Taiwan för knappt 500:- när jag stötte på denna lösning som jag kunde fixa direkt och kostade lite mindre."

Är ni 2 ordblinda eller?

Nej, men du kanske är? Det finns bara ett sätt att tolka citatet ovan. Nämligen att han uppenbarligen hittade en annan lösning än Hypercard-kortet han beställt från Taiwan.

Vad han inte berättar är vad för annan lösning han har hittat som gjorde att att han kunde låsa upp telefonen direkt, för en lägre kostnad.

Därav vår skepticism till herr ridax påståenden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-19 10:01
Ursprungligen av akesson:

Nej, men du kanske är? Det finns bara ett sätt att tolka citatet ovan. Nämligen att han uppenbarligen hittade en annan lösning än Hypercard-kortet han beställt från Taiwan.

Du menar väl att jag hittade en annan lösning än Hypercard-kortet som jag INTE beställde från Taiwan? Men det är inte så svårt att söka väl? Men om du föredrar att vara skeptisk så är det helt upp till dig. Mig spelar det ingen större roll.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-12-19 13:01
Ursprungligen av ridax:

Du menar väl att jag hittade en annan lösning än Hypercard-kortet som jag INTE beställde från Taiwan? Men det är inte så svårt att söka väl? Men om du föredrar att vara skeptisk så är det helt upp till dig. Mig spelar det ingen större roll.

Så. Nu har jag sökt (precis som jag även gjort tidigare), och inte hittat ett enda inlägg där du talar om vilken metod du använt för att låsa upp din telefon.

Min gissning är att du beställt ett Stealth-SIM, men eftersom du vägrar berätta kommer det väl förbli obesvarat.

Som du märker reagerar jag och flera andra här på 99mac negativt på din lite "dryga" attityd i frågan, när vi frågat snällt om vilken metod du använt och du vägrar besvara frågan och bara svarar med korta påståenden. Men, håll inne med din lösning du, om du nu finner nöje i det

Ursprungligen av akesson:

Nej, men du kanske är? Det finns bara ett sätt att tolka citatet ovan. Nämligen att han uppenbarligen hittade en annan lösning än Hypercard-kortet han beställt från Taiwan.

Vad han inte berättar är vad för annan lösning han har hittat som gjorde att att han kunde låsa upp telefonen direkt, för en lägre kostnad.

Därav vår skepticism till herr ridax påståenden.

Hmm, ja, jag tolkade fel. Ni har rätt. Det är jag som är den "ordblinde" i detta fall!
:">

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-19 13:34

Jag skrev väl inte att du skulle söka efter något inlägg som JAG skrivit? Jag har inte alls någon dryg attityd, det kan ju finnas någon bra anledning till att jag inte vill skriva exakt vad jag gjort här på forumet? Men det finns flera forummedlemmar som har haft vett att ta det lite mer privat.

Undrar om videon här nedan funkar...

http://ridax.no-ip.org/temp/iphone.mpg

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-12-19 13:48
Ursprungligen av ridax:

Jag skrev väl inte att du skulle söka efter något inlägg som JAG skrivit? Jag har inte alls någon dryg attityd, det kan ju finnas någon bra anledning till att jag inte vill skriva exakt vad jag gjort här på forumet? Men det finns flera forummedlemmar som har haft vett att ta det lite mer privat.

Undrar om videon här nedan funkar...

http://ridax.no-ip.org/temp/iphone.mpg

Ok! Så du håller det hemligt av en anledning (jag gissar på att du/ni vill sälja lösningen). Fine, bra att du sa det då så vi andra vet.

Jag trodde dock hela poängen med att forum av detta slag var att dela med sig av sina kunskaper.

Coolt att du lyckats låsa upp telefonen på ett nytt sätt dock. Hoppas du berättar hur du gjort, så att andra kan dra nytta av eller köpa lösningen.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-20 15:49

Vaporware. Det enda sättet som jag känner till är att öppna iPhonen och ta bort en jumper/motstånd. Fast om det är det som är "lösningen" tvivlar jag på.

//Rob

Skulle gärna vilja få reda på hur du har lyckats med denna upplåsningen?
Står och funderar på att köpa en och måste bestämma mig innan söndag förmiddag eftersom min pappa är i USA nu.

Om det vore möjligt att låsa upp en OOB 1.1.2 utan Turbosim modellen vore jag betydligt mer intresserad.

*Håller tummarna och ber snällt Mr Ridax att dela med sig av sitt lilla knep*

MacRazy, Det finns INGEN mjukvaruupplåsning av Iphone i nuläget. Vill man få sin telefon upplåst är det bara Turbosim som gäller. Såg den här sidan häromdan. Undrar om den är sann.

http://mumien.se/catalog2/product_info.php?cPath=2_219&products_id=1310&osCsid=820a96807b6b77dc8d3165a0be895638

1
Bevaka tråden