Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dell vs Apple

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lerum
  • 2007-12-11 21:58

Vart kan man läsa om vad det sitter för paneltyp i Dell-skärmarna? De skriver inget om det på sin hemsida.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-12 06:45
Ursprungligen av onaz:

Vart kan man läsa om vad det sitter för paneltyp i Dell-skärmarna? De skriver inget om det på sin hemsida.

http://www.tftcentral.co.uk/
I sökrutan på sidan.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-12-13 09:00

Sååå mycket inlägg.. Hinner inte läsa allting.. Men ett råd från mig är att man ALDRIG kan lite på specen... Jag har sålt TV-Apparater i flera år och vet i alla fall hur den branschen fungerar.. Jag har sett Plasma och LCD-skärmar som säger sig ha 4000:1 mer i kontrast än en annan, men som ändå har sämre kontrast i verkligheten. Däremot kan man ju jämföra specar för olika modeller inom samma märke.

Man mäter helt enkelt kontrast och ljusstyrka på olika sätt, precis som man mäter watt på en stereo. Vissa företag mäter i ett kolsvart rum vilket ger bra resultat medans andra anser att man ska mäta i ett rum med dagsljus eftersom det är så man arbetar.

Jag har ingen aning om hur Dell är på sina skärmar.. Men jag har ACD 20" på både kontoret och hemma och kan inte säga annat än att jag är helnöjd! Framförallt gillar jag att det bara är en enda kabel som går från skärmen så blir det inte så rörigt på skrivbordet

Bevaka tråden