Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak av kommande 1.1.3 och turbosim

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Får ett turbosim kort och en lur med 1.1.2 förinstallerat, som inte är jailbreakad. Jag får dom inte förran på onsdag. Nu ryktas det ju att det kommer en uppdatering till helgen till 1.1.3. Efter jaibreakningen skall man ju uppdatera telfonen via itunes, vilket isåfall resulterar i värsta fall 1.1.3, ligger installern kvar isåfall? Vad jag förstår måste jag ha 1.1.2 installerad för att köra turbosim stämmer detta? Har laddat ner recovery filerna till 1.1.2 kan man använda dessa för en uppdate?

Man skall ju inte måla faen på väggen. Men det hade varit skönt att höra om någon har nån aning. Annars kommer jag gå hårt på glöggen i en vecka för att lunga nerverna och hoppas att det inte kommer en uppdatering

Det är ju svårt att uttala sig om 1.1.3 då det inte är släppt ännu. Men du kan nog räkna med att Installer inte ligger kvar.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2007-12-13 10:41

Du behöver ju inte uppdatera till 1.1.3 (när den nu kommer) om du inte vill. Stanna kvar på 1.1.2 så kan du vara lugn och njuta av glöggen i harmoni istället.

Jupp det hade jag tänkt...men det var just det om 1.1.3 hinner komma innan telefonen kommer från staterna på onsdag, så jag inte hinner downgrada till 1.1.1 och sedan en uppgrade i itunes till 1.1.2..går det köra en upgrade till 1.1.2 på nåt annat sätt isåfall...... via tex. recovery filerna?

Ursprungligen av karmanghia62:

Jupp det hade jag tänkt...men det var just det om 1.1.3 hinner komma innan telefonen kommer från staterna på onsdag, så jag inte hinner downgrada till 1.1.1 och sedan en uppgrade i itunes till 1.1.2..går det köra en upgrade till 1.1.2 på nåt annat sätt isåfall...... via tex. recovery filerna?

Om du klickar på Restore i iTunes och håller inne alt-tangenten så kan du välja en fil att peka på. Då väljer du bara recoveryfilen av 1.1.2 som du har sparad på datorn.

ja de gör det lugn lugn!

Kanoners! Då kan jag förtsätta att njuta av fredagsgroggen lugn och ro

Fick min lur och turbo simkort idag, fungerar klockrent Tack tomten

1.1.3 kommer nog nästa vecka (ryckten) men väldigt troligt....

Ursprungligen av rasmus284:

Källa?

Ursprungligen av rasmus284:

Sånna rykten har väl florerat de senaste veckorna och att de skulle komma till helgen är väl inte mer troligt än tidigare helger.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-23 15:43

Angående att 1.1.3 skulle komma nästa vecka..;
Jag bara spekulerar nu, men är det inte lite mindre troligt att apple väljer att skicka ut 1.1.3 just NU... under julhelgen, då dels alla e lediga till höger o vänster, samt att de har mega stort tryck på försäljningen? Känns som de e så mycket kommers kring hela världen just denna veckan, att det likaväl kan vänta för enkelhetens skull.

Dessutom så är ju macworld expot runt hörnet i januari, vilket väl kan vara en lämplig plats att lansera nyheter, han lär ju snacka mängder om iPhonen där på scen, och visst vore det mer än möjligt att han säger, att från och med idag så går det att uppgradera till 1.1.3 som innehåller this & that.

jag tror på mitten av januari.

funkar turbosim med 1.1.2 OOB med 02.04.13_g ?

Jepp fungerar klockrent. Köpte ett färdigprogramerat turbosim från ebay. Fungerade direkt men är känsligt, man skall helst ha ett helt nytt sim kort. Jag kör tele2

1
Bevaka tråden