Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta ikoner i Menyn

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lagt in ett nytt tema i min iphone, så vill jag gärna byta ikonerna. Går in i telen via SSH och lägger in ikonerna med rätt namn i temats mapp "icons".

Vad jag har problem med är att kan bara byta ikoner på apps som är inlagda sj som NES emulatorn osv.. men de vanliga ikonerna som youtube osv, de går inte att byta, fast jag skrivit in rätt namn på ikonen i temat osv.. nån som kan hjälpa en vilsen själ?

  • Medlem
  • 2007-12-09 12:22

prova ladda ner summerboard och gör ett tema där på samma sätt du gjort nu, det funkade för mig

oj, glömde skriva att det var summerboard jag använde... jag har för mig att det har funkat innan med att byta alla ikoner, men nu när jag försöker lägga in egna sj så blir det problem...

  • Medlem
  • 2007-12-09 15:19

prova att lägga in dom på ett tema som redan finns, t.e.x leopard eller vad det heter, ersätt de befintliga med dina. Gör det på ett tema som du inte använder!

  • Medlem
  • Märsta
  • 2007-12-09 23:15

skulle inte rekomendera summerboard.. eller costimize heller, dem fu*kar upp din iphone till slut.. byt bara iconerna i seperat mapp.. icon.png är själva "meny iconerna"

Jag laddade ner "summerboard" men vad behöver jag för att öppna det?
Och jag laddade också ner "AppTapp" men jag kan bara använda version 1.0.0, 1.0.1, 1.0.2 eller nåt...Var hittar jag 1.1.1?

kolla på ifun.se

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-14 01:31

Har ett problem.. Ibland när jag är inne i olika program tex sms så hoppar telefonen automatiskt ut till menyn igen går inte att göra något utan att den hoppar ut till menyn. Detta fixas genom att låsa iphonen sedan gå in i något program och då börjar den ladda som om man installerat ett nytt program i installer och går ur det efter. Tror det är summerboard som är felet för det är sedan dess jag installerat det den blivit så. Sedan så testade jag avinstalleta SB men det gick inte det står system fel nått men ikonen för SB är borta. Vet någon vad man ska göra för att få bort det? Är det någon som fått samma problem som jag??

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2007-12-19 19:04

Hej. Försöker byta ut iPod ikonen i iphones dock mot den nyare varianten som finns på ipod touch. Går in manuellt och bytar ut den, döper till icon.png och i filsystemet ligger ikonen där men den byts inte ut i dockan. Testat starta om också men inget verkar funka, ideer??

1
Bevaka tråden