Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 1.33 MHz G4 highspeed USB detsamma som USB 2?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag tänkte köpa en LaCie mobile "Porsche" extern hårddisk 160 GB med USB 2.0 eftersom priset är bra just nu, kring 750-780:- . Men när jag går in på Om datorn står det bara att min Powerbook 1.33 MHz G4 har en "high speed USB" Är detta detsamma som USB 2.0 eller är det bara USB 1?

Jag har redan en LaCie mobile "Porsche" extern hårddisk 160 GB med Firewire anslutning som fungerar mycket bra. Skulle en LaCie mobile extern HB med USB 2.0 anslutning fungerar med min PB 1.33 Mhz G4 eller skulle det bli låg hastighetsöverföring typ USB 1.0?

Hade tänkt ger min LaCie extern HD med firewire till min dotter som har en äldre G3 vit ibook om min G4 PB har USB 2.0. Nån som vet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-14 11:22

Powerbook 1.33 MHz G4 finns inte.. men Powerbook 1.33 GHz G4 finns dock;) och alla dessa modeller (TI och AL) har USB2.

Tack 20hz. Vet du eller någon annan om en PB G4 klarar av att driva en LaCie mobile extern HD via USB anslutning lika väl som via firewire anslutningen. LaCies mobile HD's har ingen nätanslutning

1
Bevaka tråden