Jag har en SonyEricsson K610i som jag använder i tjänsten och privat. Jag sitter mycket i bilen och använder även telefonen för GPS-navigering i bilen. Men nu har jag tröttnat på den där nya j_kla kontakten för laddare och tillbehör som kom för några år sedan. Ingenting funkar ju.
Med 230V-laddare räcker det att man nuddar sladden så glappar den ur. I bilen har jag en fast hållare som laddaren sitter i, eller rättare sagt inte sitter kvar i, minsta gupp så är den ur. Eftersom jag kör GPS via Bluetooth är jag tvingad att ha en sladd-handsfree men det går ju såklart inte heller eftersom den sitter i laddarens kontakt. Och när GPS-programmet är igång så ser jag inte om den laddar eller inte och ständigt tänd skärm samt BT-kommunikation drar ju lite batteri.
Så nu undrar jag vad jag ska hitta på, jag är inne på att byta till Nokia, om de har bättre tillbehör såklart. Så ni som kör Nokia, hur fungerar biltillbehören?
Och vilken Nokia-modell ska man ha. Jag behöver en liten lur med 3G, Outlook-sync och bra batteritid. Kamerakvalitet osv är ganska oviktigt.
Har kollat snabbt på nätet och det verkar vara typ dessa som gäller:
6500 Classic
6120 Classic
E60
6233
Tips på vilken som är bäst?