Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spellista sorterat på Album?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Erkänner direkt att jag har köpt min första ipod och är inte så bekväm med varken den eller itunes än. Har en classig 160gb.
Jag skulle vilja sortera mina album på min ipod efter den månad jag köpte dem, jag vet att det går att göra intelligenta spellistor men då får man dem upplagda på låtar och inte på album. Låt mig ge ett exempel:

Jag vill lägga upp en lista på alla album jag köpte i november (7 st). Om jag använder en intelligent spellista och lägger upp "november 2007" i kommentarerna och låter spellistan söka på det så får jag fram samtliga låtar från dessa album. Men jag vill ha en lista på samtliga ALBUM i min ipod, det blir så otroligt mycket låtar att scrolla igenom, jag vill se efter album istället.

Är det någon som har en lösning?

Går det inte att använda cover flow-läget även i spellistor?
Hur som går det - vad jag vet - inte få en lista på albumen för att därpå välja ett visst album. Tyvärr. Däremot så kan man välja att i din spellista klicka på albumkolumnen vid sortering i datorn för att få sortering efter album. Vill du få samlingsalbum att sorteras efter vanliga album klickar du ytterligare en gång på kolumnrubriken för att få "album efter artist". Lite utanför ämnet kanske men men.

1
Bevaka tråden