Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med låtordning mm. i iTunes

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har problem med att iTunes lägger mina låtar i fel ordning på ganska många album oavsett hur jag numrerar dem.

Varför ligger låt 8 först?

Sedan har jag ett ännu jobbigare besläktat problem:
Skivor har blivit uppdelade i upp till tre skivor på sina håll, se bild.

Detta är irriterande på iPhonen i coverflow-läget hur lägger jag ihop albumen och hur får jag låtarna i rätt ordning? Tack på förhand

Händer mig med ibland, antagligen diffar någon information om skivan i taggen. Ex. ett extra mellanslag efter albumtitel eller dyl. Kan också vara utgivningsår eller att skivan innehåller olika många spår angivet i olika titlar.
Markera alla spåren och se till att all info förutom låttitel är identiskt genom att skriva in dem igen, är det enda tips jag kan ge.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-12-17 16:27

Kolla också under information på låtarna så har du en flik som heter "Sortering".
Det informationen som står där har prioritet över dom vanliga taggarna och kan ställa till det om dom inte är rätt.

tack för tipsen, jag prövar.

Fick du det att fungera?

har jag dubbelkollat titeln på skivan och artisten men jag fortfarande har 2-3 "samma" skivor och omslag brukar jag döpa om allt, dvs artisten och albumtiteln till typ abc-123 sen döper om tillbaka så funkar det, jämt.

För mig brukar det fungera att även fylla i "album artist". Men även ovan nämda förslag har hjälpt ibland. Vet inte om det är bugg eller att iTunes bara är jättenoga med ID-taggarna

1
Bevaka tråden