Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av StealthSIM?

Tråden skapades och har fått 124 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 15:29

Hej,

Har någon erfarenhet av denna produkt eller läst något? Kollade några iPhone forum men hittar inte så mycket information...so far (sitter på jobbet så har inte hunnit djupdyka)...

http://www.stealthsim.com/

//PDa

Låter som en kanonprodukt!

Frakten är mycket hög.

Chippen måste vara jävligt tungt!!!

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-12-12 15:43

någon som vet om man kan använda alla program och funktioner + lägga till program om man användet stealthsim?

  • Medlem
  • 2007-12-12 17:33

Jag har beställt ett stealthsim nu! Sitter i New York och hoppas jag får det snabbt, kan återkomma så fort jag hunnit testa hur det fungerar!

Sjukt sugen på detta. Ska till staterna snart...
Vad kostar frakten till USA, samt Sverige?

Hoppas 1.1.3 inte hinner komma...

  • Medlem
  • 2007-12-14 15:55

kan bekräfta att det funkar fin fint med mitt telenor sim kort, lite meck att få till korten rätt när man skjuter ner simkortet i telefonen bara. men total nerlagd tid ungefär 5 minuter så ändå okej!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-15 03:02

Ska du köpa StealthSIM, så köp inte av iphonehellas.com!
Jag beställde därifrån för €79, men när jag skulle betala så var det pålagt €15 i skatt. Inom EU? Eftersom jag verkligen vill kunna ringa med telefonen, så slog jag ändå till.
Detta var 7/12. 10/12 fick jag ett mail från Paypal där det stod att iphonehellas.com accepterat min betalning och jag väntade mig ett mail med trackingnummer. Icket. Mailade 11/12 och 12/12 med en kort fråga om status, men fick inget svar.

Igår flög djävulen i mig och jag skickade ett till mail där jag frågade om att bli återförsäljare, samt en prislista. En timme senare hade jag ett svar med info och priser.
Jag öppnade genast ett case via Paypal, men jag räknar kallt med att ha förlorat 900 kr.

En märklig detalj är att stealthsim.com heller inte svarar på mitt mail angående legitimiteten hos iphonehellas.com.

Det blir ett TurboSIM för mig.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-15 07:06

Uppdatering:

Fort var det gjort. Fick ett par mail av Paypal och pengarna tillbaka.
Förklaringen från iphonehellas.com lyder:

Message From Seller:
We had misplaced his package and we found it 3 days later
please refund the customer and we apologize

Eftersom det gick hyfsat bra, men ändå strulade, så tar jag det säkra (?) före det osäkra och beställer ett kort från iphonestealth.ca. Några kronor dyrare, men det kan det vara värt.

Håller tummarna.

Köpa stealth/turbo sim i Stockholm?

Tjenare,

Har letat runt lite på forumet men inte hittat det jag söker, tar således mod till mig och ställer en fråga:

Jag har en 112 OTB som jag låst upp - den funkar bra som iTouch. Om jag vill ringa med den i dagsläget verkar det finnas två alternativ - stealth sim och turbo sim.

Turbo sim är slut hos leverantören (bladox.com) så den verkar körd.

Stealth sim är inte medelat slut hos leverantören så den verkar mer lovande. Men det var någon som skrev att man inte kan använda den i sverige eftersom den har någon speciell kod (som bara fungerar för amerika) inbränd. Stämmer det? Räcker det att telefonen är köpt i amerika eller betyder det att den bara kommer fungera i amerika?

På ebay finns även något som heter "next sim 2" som dom hävdar skall fungera på samma sätt som turbo sim - någon som hört något om detta?

Är det någon som vet ett ställe, gärna i stockholm, där jag en fungerande variant av något av dessa simkort?

Senast redigerat 2007-12-17 22:11
  • Medlem
  • Täby
  • 2007-12-18 23:53

11. Det är inte tillåtet att marknadsföra egen eller andras näringsverksamhet genom forumet utan tillstånd ifrån forumledningen. Som privatperson kan du radannonsera i dedicerade forum för detta.

Senast redigerat 2008-01-29 14:58

Vilken uppgift är det som säger att det är det bästa på marknaden? Skulle bara vilja veta vad det kortet har som ingen annan har som gör det bäst.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-12-19 14:01

Jag har det nya StealthSIM och bor i Stockholm och det fungerar kanon!

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-12-20 19:18
Ursprungligen av Andbert:

Jag har det nya StealthSIM och bor i Stockholm och det fungerar kanon!

Vilken operatör har du?

Har själv Tele2 och undrar om det funkar med Stealth Sim

vad ar kostnaden?

Fungerar stealth sim med tre-abonnemang?

StealthSIM

Jag ska köpa ett stealthSIM till min iphone.
1. Undrar lite om man kan nedgradera en iphone från 1.1.2 (usa modell) till 1.1.1.
http://www.iphone4world.com/?p=92

2. Och om man kan fixa inataler.app utan att behöva nedgradera till 1.1.1.

3. Hur funkar det? Är inställningarna redan på stealthSIM?
http://www.iphonestealth.ca/

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-12-27 17:19

1. Ja du kan nedgradera.
2. Du kan bara fixa installer utan att degradera om du redan har jailbreakat. När du degraderar så jailbreakas din iPhone och installerar installer åt dig.
3. Du behöver bara klippa ditt SIM, installera iWorld via Installer och sätta i kortet!

Citat:

Reklaminlägg bortredigerat

/Mod

Sätt gärna in en säljes-annons, men det räcker väl att du gör reklam för din lilla verksamhet i en tråd?

Senast redigerat 2008-01-29 14:54
  • Medlem
  • Täby
  • 2007-12-31 00:50

sorry det var inte meningen att stöta sig med någon moderator på detta förnämliga forum, men det verkar vara så många som är i behov av dessa kort så det var mer i informationssyfte som jag skrev att det går att få tag i dem.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2007-12-17 22:02

Jag beställde från iphonehellas.com i fredags kl 00.12 och ikväll måndag ringde grannen på och lämnade över ett paket från UPS, gissa om jag blev förvånad.

Telefonen accepterar mitt simkort men än så länge beter den sig lite konstigt, går att ringa från den men inte till den etc, skall prova med ett annat simkort i morgon.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-18 11:41

Jag kanske hade otur. Story of my life.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2007-12-18 20:50

Jag installerade iWorld som finns under Tweaks 1.1.2 och nu fungerar den som om hela universum ler åt mig

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-18 21:11

Hehe, jag verkar faktiskt ha all otur som finns. Beställde från iphonestealth.ca lördag morgon. Fick mail i måndags med trackingnummer via UPS. Kollat in lite då och då, men det är inte skickat ännu. Sjukt segt..

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-12-18 22:24

Jag har också StealthSIM och hade först lite problem men installerade sedan iWorld och det fungerar exeplariskt!

Frågan är om man ska ta detta från USA eller om man våga köpa från Grekland?
Frakten är på tok hög från USA.

Fördelen med Grekland är att det aldrig uppstår extra kostnader - tull, moms och annat übernitiskt tjafs - inom EU, men är det en tillräckligt stabil leverantör?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-12-19 12:22
Ursprungligen av heiko:

Frågan är om man ska ta detta från USA eller om man våga köpa från Grekland?
Frakten är på tok hög från USA.

Någon url till firman i Grekland? Jag kan "testbeställa"

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-19 15:48

Grekerna tar €15 i skatt. priset hamnar 50 spänn under kanadensarnas. Grekerna levererade inte på en vecka. Kanadensarna har skickat till mig.

Jag rekommenderar iphonestealth.ca.

Adressen till Grekerna är http://www.iphonehellas.com/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-19 21:23

110€ kostar greken nu..
medans den är slut i kanada.

Bevaka tråden