En 12,1" PB 1,5GHz, med fräsch hårddisk och max minne (1,25GB) funkar utmärkt för redigering i Photoshop CS1 eller CS2. Om det handlar om vanlig fotoredigering och möjligen skapa webbgrafik. Har själv haft en sådan och använt det med Photoshop och Dreamweaver. Dock tror jag inte den är acceptabelt bra när det gäller spel. Har själv ingen erfarenhet av just detta. Andra kan säkert bekräfta min gissning.
Visst, själv tycker jag att ovanstående modell är snyggare och känns mer proffsig, i och med alu-chassit. Dessutom dess lilla format med 12,1" skärm, så var den väldigt portabel.
MacBook har bättre prestanda än ovanstående. Och jag rekommenderar hellre en MB än en PB för ditt behov. Dock kvarstår ju frågan om den duger åt spel. Det får som sagt andra bekräfta. MB har ju svart eller vit plastchassi, som kan kännas lite "plastig" men det är en smaksak. Besök gärna en återförsäljare och känn och testa en MB och få dig en realistisk uppfattning. Med 13,3" skärm så är den ju givetvis lite större. Men ändå fortfarande väldigt portabel.
Om du ska se till ditt behov, så är en nyare modell det bästa alternativet.
Värt att notera: Den 14 januari är det MacWorld Expo och då får vi veta om Apple ska lansera en ny, slimmad (50% tunnare) MBP-serie med 12-13", 15" och 17". Än så länge är det endast rykten. Men många ryktesbevakande sajter får mer och mer indikationer om att något sånt här kommer. Om det lanseras enligt ryktet, så har du ju en ultraportabel laptop på 12-13" av senaste teknik och prestanda. Det spekuleras att priset hamnar runt 1500 USD för minsta modellen.
Kan du vänta, så är det ju det allra bästa.