Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får iPhone nu från Amerika.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Nu är det så att min mammas kompis i Amerika kan tänka sig att skicka en iPhone till mig, vilket förstås är jätteroligt!

Men det uppkommer ju en del frågor.

Om den köps i USA nu, då är den antagligen version 1.1.2, eller hur?
Går den att låsa upp som iPod och användas i det syftet fram tills det går att låsa upp den helt så man kan ringa? Eller är det så att om man låser upp den till enbart iPod funktionerna att den är fast så?

Sen undrar jag hur man gör med uppdateringar? Om jag köper en 1.1.2 och apple släpper en jättebra funktion (exempelvis videofilmning) i version 1.1.3 kan jag aldrig uppdatera den till 1.1.3 eller går det att göra när de lyckas cracka den uppdateringen?

Det var nog allt, eller skulle ni rekommendera att köpa från USA nu eller att vänta till Sverige release?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-18 14:32
Ursprungligen av Jalle_G:

Om den köps i USA nu, då är den antagligen version 1.1.2, eller hur?

Jo.

Ursprungligen av Jalle_G:

Går den att låsa upp som iPod och användas i det syftet fram tills det går att låsa upp den helt så man kan ringa? Eller är det så att om man låser upp den till enbart iPod funktionerna att den är fast så?

Den går att köra som iPod och den är inte 'fast' så sen.

Ursprungligen av Jalle_G:

Sen undrar jag hur man gör med uppdateringar? Om jag köper en 1.1.2 och apple släpper en jättebra funktion (exempelvis videofilmning) i version 1.1.3 kan jag aldrig uppdatera den till 1.1.3 eller går det att göra när de lyckas cracka den uppdateringen?

Så snart den är crackad så kan du uppgradera.

Ursprungligen av Jalle_G:

Det var nog allt, eller skulle ni rekommendera att köpa från USA nu eller att vänta till Sverige release?

Det beror på hur mycket krångel du orkar med, samt storleken på din plånbok.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-12-18 14:43

Med stor sannolikhet kommer det vara en 1.1.2, jaa. Det går att jailbreaka och aktivera telefonen så du kan komma åt alla funktioner förutom själv "telefonen", självklart kan du låsa upp mobilen om det sedan kommer en upplåsning. Det skall nog funka att använda supersim eller steal sim så du kan ringa på den om så önskas. Läs mer om det i denna tråd: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/230645-1-1-2-oob-jailbreak-aktiverings-hjaelp.html
För att sedan uppdatera en upplåst Iphone måste man fabriksåterställa/köra en virginiz innan man kan uppdatera den och låsa upp den nya uppdateringen, förutsatt att den är hackad.
Om du vill ha en iphone idag och kan leva med att du inte kommer ha den nyaste uppdateringar direkt när dom släpps så ser jag inga hinder att köpa en i USA. Det som talar imot skulle vara det med garantin som itne gäller när man hackat telefonen.

Min iPhone är nu på väg

Men nu när jag får den, hur gör jag för att låsa upp den till iPod möjligheterna? Går det att nedgradera en 1.1.2 OTB till 1.1.1 för att sen installera allt och uppgradera? Om det går varför kan man då inte låsa upp telefonen helt, när man ändå är nere på 1.1.1?

Om det nu kommer 1.1.3 i dagarna, hur gör man då när man är på 1.1.1 och ska upp till 1.1.3, blir det inte den senaste som installeras när man kopplar in till iTunes?

Jag har en Mac btw.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-12-22 17:41

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/230645-1-1-2-oob-jailbreak-aktiverings-hjaelp.html
Där kan du nog hitta hur då skall göra för att nergradera, aktivera och jailbreaka.

När du är nergraderar den kan du i dagsläget endast nergradera firmwallet och inte boatloadern. Det gör i sin tur att det inte går att låsa upp den men mjukvaru upplåsningar.

/Robin

hej hej..köpte en iphone på apple store i NY för nåra dagar sen. fick den med 1.1.2 OTB å ja lyckades nergradera till 1.1.1 å jailbreaka den..så nu funkar den fint som ipod och youtube funktioner å allt annat funkar..förutom å ringa då

hoppas dom lyckas fixa detta snart.

God Jul!

1
Bevaka tråden