Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpe av Iphone i Frankrike?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Några jag känner ska till Frankrike nu till julen, dom har ett hus där, och jag undrar hur det är med att impotera från Frankrike? antar att det är nya 1.1.2 och dom går inte att låsa upp?

Vill ha så mycket imformation som det finns om Iphone i Frankrike ! vart köper man? pris? osv.

Tack!
/ Robin

Vill ha och vill ha. Vill man ha så tycker jag att man kan börja med att söka lite själv.

Ursprungligen av Porcelina:

Vill ha och vill ha. Vill man ha så tycker jag att man kan börja med att söka lite själv.

Det har jag gjort kanske.

Ursprungligen av Arcticwolf:

Det har jag gjort kanske.

Och inte hittat någon som helst information här på 99.se om detta menar du? Låter konstigt. Det är iaf bra att berätta vad du redan vet så man slipper lägga tid på att berätta sånt.

Ursprungligen av Porcelina:

Och inte hittat någon som helst information här på 99.se om detta menar du? Låter konstigt. Det är iaf bra att berätta vad du redan vet så man slipper lägga tid på att berätta sånt.

Vill man inte lägga tid är det väl bara att låta bli att svara.

Ursprungligen av kalleee:

Vill man inte lägga tid är det väl bara att låta bli att svara.

Man kanske gärna hjälper till, men inte skriva en massa information som personen redan vet? "Vill ha så mycket information om iPhones i Frankrike som det finns" tycker jag är ett dumt sätt att be om hjälp iaf.

Vad jag vet är att det är 1.1.2, men fick nyligen reda på att man kan låsa upp med stealthsim.

Man kan väl köpa upplåsta iphones där? Dock kostar det väl en hel del.. Dom måste väl sälja upplåsta också pga fransk lag? Ska kanske till Frankrike över jul så jag har också funderat på det där..

det står en hel del om 1.1.2 både här på forumet, på ifun.se och på iphonewiki.se
ang upplåsta telefoner från frankrike så är det ju ingen garanti, vissa köpte upplåsta från tyskland som inte fungerande ändå.

läste nyss att de är upplåsta men funkar fortfarande bara med franska operatörer. Isf är det bara att lägga ner.

Ursprungligen av demierre:

läste nyss att de är upplåsta men funkar fortfarande bara med franska operatörer. Isf är det bara att lägga ner.

De är upplåsta för franska SIM-kort, men för att fungera i andra länder så måste de jailbreakas och sedan hackas med "iWorld" som gör att andra länders SIM-kort också fungerar.

kalleee: Vad Porcelina menar (tror jag) är att informationen redan finns på en hel del ställen, och att Arcticwolf inte hittar något är väldigt konstigt. Det är otroligt bekvämt att bara starta en ny tråd istället för att leta själv. Men... om man måste göra det så bör man specificera vad det är man vill veta så är andra säkert mer benägna att hjälpa, istället för att i princip be folk slänga in en Frankrike-wiki här. Jag nämnde några sidor ovan som har hur mycket information som helst angående både franska telefoner och 1.1.2 i största allmänhet.

Ursprungligen av danbrynefall:

kalleee: Vad Porcelina menar (tror jag) är att informationen redan finns på en hel del ställen, och att Arcticwolf inte hittar något är väldigt konstigt. Det är otroligt bekvämt att bara starta en ny tråd istället för att leta själv. Men... om man måste göra det så bör man specificera vad det är man vill veta så är andra säkert mer benägna att hjälpa, istället för att i princip be folk slänga in en Frankrike-wiki här. Jag nämnde några sidor ovan som har hur mycket information som helst angående både franska telefoner och 1.1.2 i största allmänhet.

Precis vad jag menar.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-28 17:46

jag skrev en tråd för ett tag sen exakt hur man gick tillväga för att köpa en olåst fransk iphone. men Sök är ju trots allt lite överskattat. Snabb tips: man måste ha fransk adress för att låsa upp.

om jag förstått det rätt:
en "olåst" iPhone för 750 euro är fortfarande låst till franska sim?
så man måste fortfarande låsa upp så att garantin inte gäller?
och det är fortfarande massa bök med att få ner nya uppdateringar?

/tfn123

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-04 18:37

telefon 123
1. fel
2. fel
3. fel
allt funkar perfekt från och med 1.1.3. Däremot kan jag rekommendera att du jailbreakar och kör appsupport så svenska nummer matchas till dina kontakter. Största nackdelen är att när man byter sim kort så måste man göra en restore. Jag reser mycket så jag har låst upp med ziphone också eftersom då kan jag byta sim på resande fot. Annars måste man göra en restore när man byter sim vilket kräver dator och alla mp3 filerna.
Alla uppdateringar funkar klockrent. Vet inte var du läst det andra.

Vet ni om det är bra att knalla in på valfri Apple butik i frankrike och köpa en Iphone dra i sitt Tele2 sim kort och köra eller hur funkar det? Vi snackar naturligtvis om 3G telefonen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 01:31
1
Bevaka tråden