Jag har nyligen installerat leopard på en dator på jobbet för att ev köpa in till samtliga andra, men vill prova och utvärdera först. Allt verkar ok utom en sak som jag inte får till. Skolan där jag jobbar har massor av datorer i sina nätverk. Men jag kan inte längre se dem i nätverket.
Förr dök allt upp i nätverket. (alla maskiner i hela gymnasieförbundet ca 500 st i olika hiarkier. Flera av dessa kan jag logga in på för att lägga in material osv.
Men nu finns det bara 2 st i vänsterspalten. (den ena står bredvid mig) den andra en server vi använder mycket (osx)
Men jag ser inte längre Windowsservern eller någonting annat. I "användrahandboken" som följer med Leopard så finns också symbolen för "alla". Men den finns inte på min dator.
I hjälp menyn står det att de datorer som är fildelade dyker upp automatiskt. Detta stämmer inte då jag vet datorer som jag inte kommer i kontakt med. Är det verkligen så illa att jag måste skriva in en sökväg och ett exakt namn på den datorn jag vill komma åt för att hitta den. Detta låter mycket dåligt i så fall.
Går det verkligen inte att få upp alla datorer som är anslutna i nätverket och som man med lösenord kan gå in på?