Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig pixel på min iPhone

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-24 21:04

Jag har haft min iphone i en dryg vecka nu. För några dagar sen när jag kollade på film med den så tyckte jag att jag såg nått "skräp" på skärmen. Så jag försökte få bort den. Men till min förvåning så var det inge smuts utan det ser ut som att en pixel pajat. (Inte så haj med det här, kanske inte äns heter pixel) Som tur är så är den förstörda pixeln nästan där tiden visas, så man lägger inte så stor märke till den. Men ändå så irriterande. Eftersom mitt lokala service ställe inte får laga den heller så vet jag inte hur jag ska göra. Är det bara att försöka glömma/förtränga att den lilla fläcken existerar?
Någon mer som haft sönder sin iphone som kan dela med sig av sin mardröm och hur de lyckades förtränga/laga den?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-10-24 21:30

Är det så att det bara är en död pixel du råkat ut för och inte att hela din skärm har blivit svart så får du nog tyvärr leva med det. Apple har en pixelgaranti som inte är den bästa utan brukar kräva att du har ett antal döda pixlar innan du är berättigad till service. Tyvärr kan du inte lämna in den på service i Sverige och om du har låst upp den så har du "brutit garantin" och dessa kommer troligen inte Apple någonsin ge service på (se övriga trådar om detta).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-24 21:54

Nån gång i framtiden måste det ju bildas en service butik som lagar upplåsta iphones. Eller hur?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-10-24 22:52

Om du betalar fixar dom flesta allt, hehe.

Du kan testa och köra nån av de filmer som finns för att "väcka" pixlar som fastnat. Har läst att många haft tur med sånna. Man låter den flimra runt en massa färger och linjer i flera timmar och hoppas på att det släpper. Så vitt jag fattat det, inte testat själv dock, aldrig haft det problemet med nån tft. (ta i trä)

Har du provat att köra en massa olika bilder i alla möjliga färger? Har läst att det kan lösa sig, men hoppas inte på för mycket.

Döda pixlar kan man inte laga. Det som går att göra är att byta hela skärmen.
Skulle tippa på att det blir billigare att köpa en ny lur än att laga.

Ursprungligen av drifter7508:

Döda pixlar kan man inte laga. Det som går att göra är att byta hela skärmen.
Skulle tippa på att det blir billigare att köpa en ny lur än att laga.

Tänkte mer på om den hade "fastnat" inte dött.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-25 13:38

Jag har också en död pixel på min iphone. men den syns bara vid omstart. Lite störande är det ju dock

1
Bevaka tråden