Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har du som startsida i din webbläsare?

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Adrian har rätt och startsidor borde förbjudas...

AppleMT; lägg ett gäng bokmärken i en mapp i bokmärkesraden, sedan kommando-klickar du på den för att öppna varje sida i en egen flik.

Även jag har superstart.se -den ultimata startsidan. gillar att ha nyheter från de olika tidningarna direkt när jag startar safari. tar knappt någon tid alls att ladda och går att ställa in hur man vill.

Firefox med tom startsida

Safari och Camino. Bägge med tom startsida.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-11-30 16:55

Nyheter, nyheter och åter nyheter

Jag sitter rätt många timmar framför datorn och nyhetsskadad sen födseln, morsan var chefred på dagstidning. Sen vill jag gärna ha nyheter som drunknar i alla rapporter från STureplan med omnejd.

och en hel del till som inte fick plats på skärmdumpen...

Fast +T skapar ju bara en ny tabb, medan +N skapar ett nytt fönster.
Som jag har förstått det verkar många, i synnerhet vana/äldre, mac-användare skapa nya sidor istället för tabbar. I Safari är det iof bra, eftersom det bara är en sida som pajar om den hänger sig istället för hela programmet.
Jag föredrar däremot att ha allt i samma, och öppnas ett nytt fönster fixar man det enkelt med +< och sen +ö som jag bundit till att sammanställa olika fönster.
Det är ju fördelen med Firefox också, att den sparar alla tabbar även när man stänger ner programmet/det stänger av sig själv.
Använder båda, men till 85% Safari, och kanske 1% Camino.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-12-02 19:24

Mest Safari plus firefox 3 betan till dom sidor Safari buggar i...
Google är startsidan

hemkatalogen med alla webbsidor

På jobbet: Camino med tom startsida
Hemma: Firefox med mitt studenthems elektroniska anslagstavla/klotterplank som startsida (för att ha snabb åtkomst till netlogon och för att se vad som är på gång i huset)

Safari med inquisitor

Firefox med Isterenge start som startsida.

Skulle gärna gå över till Safari, om det bara fanns något enkelt sätt att navigera i flikarna på. I Firefox så gör jag som så att om jag ska till flik nummer tre så trycker jag cmd+3. I Safari så tar det mig till bokmärke nummer tre istället för flik nummer tre. Helkorkat, om ni frågar mig.

  • Medlem
  • 2007-12-02 20:39

Äpple+Ä resp Ö.

Ursprungligen av Baron:

Äpple+Ä resp Ö.

...eller kommando-shift-pil om man vill använda fler fingrar

Ursprungligen av Baron:

Äpple+Ä resp Ö.

Ah, där ser man. Då återstår att se ifall jag lyckas träna om mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-02 21:34

En härligt tom sida, i Safari.

firefox with google

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-12-02 23:35

Helt tomt med Safari för Windows.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-03 07:31

Safari 3 funkar inte alls!

Som så många andra upptäckt börjar Mac:en bli ett problembarn. Nästan lika illa som att ha Windows. Efter 10,4,9 har inget fungerat som det ska. Har försökt med alla "rättatill"-program. Så kom då 10,4,11. Inte helt ovanligt att nästa uppdatering löser vad den förra ställde till. Så var det när 7,5,3 kom och det inte gick att skriva ut längre. 7,5,5 löste det. Installerade 10,4,11 med Safari 3 och skulle få nya spännande Safari 3.
Det startade inte ens en gång! Så jag kör med Firefox som fungerar så bra att det inte finns någon anledning att byta. Dessutom fungerar tex Cool-Iris för Firefox bättre än Cool-Iris för Safari.:confused:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-20 20:35

Surfar med Safari med Inquisitor, GreaseKit, TwiceTab och SafariBlock. Har en blank startsida.

ingen som kör IceWeasel?

Ursprungligen av kallback:

ingen som kör IceWeasel?

Nej!

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2007-12-20 23:33

Självklar startsida är 99.se

Bevaka tråden