Finns det ingen Guide för hur man använder Itunes, man blir ju helt galen........
Blev även jag helt galen på det i början, men nu efter 2 veckor fungerar det bättre än jag kunnat drömma om i början. Kan beskriva hur jag använder det (och om du lyssnar på House/Techno/Trance osv kommer du ÄLSKA det här!).
Först ut är att skapa ett biblotek. Har iPhonen urkopplad nu, så att man kan jobba i lugn och ro. Jag lyssnar enbart på house, så det första jag gjorde var att dra in ALLA låtar och remixar en viss Axwell gjort. I bibloteket blev det nu panik - allt var fult, konstigt taggat, la sig i 30 olika album osv... Så jag satte mig helt enkelt och taggade om alla låtar. Fick ett tidigt tips av en kompis att enbart använda "album" som lista för alla mina låtar, eftersom det blir såpass snyggt och färgglatt med artworken.. Så jag körde på det från första början, och vilket resultat!
Det jag gjorde var att markera alla hans låtar, dvs alla låtar som fanns i bibloteket just nu (med PC - klicka på översta låten, tryck ner SHIFT och klicka sedan på understa). Viktigt att du endast lagt in, i det här fallet, Axwells låtar - annars hade det varit svårt att markera alla spår såpass lätt.. Alla är nu gråa, om du gjort rätt. Högerklicka på valfri låt > visa info. Här skriver du "Axwell" både i Album och Albumartist, och dubbelklickar på toma rutan under "bildmaterial" för att lägga till en fin bild som kommer visas när hans låtar spelas. Själv gör jag alla bilder i 315*315 pixlar, blir skitsnyggt! Och sparar de för web-visning i photoshop för att spara untrymme.
Nu kopplar man in iPhonen, har rutan "synkronisera automatisk" ikryssad, och ser på när den synkar! Därefter ligger samtliga hans låtar och remixar under fliken "Axwell" i Albums - skitsnyggt och praktiskt! (Om du inte har albums i lilla menyn bland Videos, Playlists, Artists osv går det lätt att fixa).
Koppla ur iPhonen, lägg in alla Tiestos låtar, tagga om, koppla in iphonen.. Och nu har du två flikar - en Axwell, med hans bild, och en Tiesto, med hans bild! Genom att exempelvis trycka på Axwells album kommer alla hans egna låtar och remixar på alla möjliga artister upp. Helt super alltså
Efter 20 album sorteras de också efter bokstäver, Axwell hamnar under A, Tiesto under T osv.
Lycka till!
Edit: För att radera låtar (topic.. ) så radera bara en låt i bibloteket, koppla in iPhonen och låt den synka! Brukar tänka såsom så det ser ut i bibloteket - så ser det även ut i iPhonen! Lätt som en plätt alltså