Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sprucken skärm

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Man kan inte annat än börja en sådan här tråd med

Jag gick ur en bil, hade av någon sjuk anledning telefonen i knät och glömt bort den där. Sen var det ju frost och kallt ute. Iphonen åker ner på det stenhårda gruset och såklart med skärmen först. Sprickor hitan ditan. Dock fungerar den i övrigt perfekt. Jävla skit!

Går det att ta sig till någon glasmästare och lösa detta eller är det lurigare än så? Vart kan dom reparera sånt här? Bor i Kalmar.

Tack på förhand!
/Jacob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-22 23:01

Glasmästaren kan du nog bara glömma och om jag har förstått rätt så är inte Apple eller något av deras service-ställen intresserade heller (får inte tag på reservdelar). Kanske kan du skicka den utomlands. Var köpte du den? Kanske de kan laga?

Du skulle ju kunna vänta tills iPhone släpps i Sverige (det kan ju inte ta mer än ett år eller så...) och lämna in den då

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-22 23:30

är inte skärmen exakt densamma på itouch? isf borde ju ngn tredjepartsverkstad kunna fixa biffen. ex. www.mumien.se utför ju displaybyten på ipod, dock verkar de inte serva itouch än. men dra iväg ett mail till dem och snacka med dem, det lär ju vara på g känns det som.

jag hade en kompis som då bodde i californien som köpte den i en apple store. Så där finner jag nog ingen lycka Vad får man ut på hrmförsäkringen tror ni?
jag såg att en ny skärm med lcd:n och så kostade ca 650+frakt på ebay. Men då ska man lyckas sätta in den också, även om det finns video tutorial kan det nog vara klurigt...hmm. Tack för tipset om hemsidan, ska ta en titt där sen. Man tror inte det här sa hända. Och igår sa jag till en nybliven iphoneägare att jag visserligen inte hade kvar någon garanti men inte heller hade planer på att tappa den. Typiskt!

/Jacob

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-12-23 06:02

Jag hittade förresten http://www.homemedia.se/product.asp?product=1794 också. Lagom kul pris, men de kanske kan tänka sig att utföra byte av endast frontglaset annars? Kan ju vara värt att kolla. Lycka till! Och berätta gärna hur det gick i slutändan, misstäker att många kommer hamna i samma sits som dig en vacker dag tyvärr..

Jätteschysst av dig!
Slängde iväg ett mail till dom och frågade nu. Hoppas på det bästa.
Om jag får ut lite på hemförsäkringen så är det inte så farligt kanske. Men det är klart, kanske kostar mycket att utföra reperationen. 1500 + reperation är i och för sig mycket pengar. Vi får se helt enkelt.

/Jacob

Fått svar på mitt mail nu, kostade 1599SEK att reparera det hos de där. Mycket men hoppas man får ut lite på försäkringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-29 10:37

Mao 99 kr för arbetet? Ganska billig arbetskostnad iaf
Jag funderar på att lämna in min där också..

På :http://www.ifixit.com/ så har dom ju reservdelar till iPhone.

Där har dom också en väldigt bra guide, om du skulle vilja göra det själv. Dock ser det inte helt enkelt ut

Guide: http://www.ifixit.com/Guide/iPhone/Display-Assembly/105/10/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-29 16:45

Om någon vill ombesörja byte av skärm så kan de köpa min iPhone för ett bra pris. Firmware 1.1.1. PMa mig isåfall. Finns i Stockholm

Okej arne123, din har också krossats alltså? Tror ni man kan köpa delarna och sedan skicka med så sätta dom in det eller ? Isåfall kan man ju köpa från ebay.
Har vant mig nu men såklart inte så roligt. Helst hade man ju velat ha en sprillans, men man lär väl inte få mer än 2000 (?) för den här på blocket. och sen kostar en ny 1.1.1 ca 4000 på blocket. Det vill säga 400 mer för en helt ny vs. samma mobil med skråmor fast ny skärm. Verkligen klurigt. Vad tror ni om saken? Hur löser man det bäst? Får ju säkert inte ut något på försäkringen, känner det på mig, så typiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-30 11:10

Min är inte sprucken men har "dead stripe" syndromet, dvs en remsa mitt på skärmen är helt död finns lite inlägg om det här o var.. sjukt störigt är det iaf för den funkar klockrent annars.. Det roliga är att just där skärmen är död är det området där man ska trycka på "unlock pin"

1
Bevaka tråden