Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xbox 360 i mac nätverk?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag funderar på att köpa en xbox 360, Och jag skulle vilja använda den som medie center och få den att prata med min nya imac trådlöst.
Xboxen kan egentligen inte prata med macen men det jag undrar är om jag installerar Parallels Desktop 3.0 för då har jag ju tillgång till mina mac filer fast i windows, funkar detta ?
kulle uppskatta svar.
tack

Ja jag känner till det programmet redan.
Tyvärr så har det också fler begränsningar så som att den inte kan spela upp avi filer, programmet gör nästan att xboxen blir som en apple tv.

Ska du ha en bra mediacenter så ska du köpa dig den gamla xboxen och slänga in XBMC.

Ursprungligen av olofsson:

Ja jag känner till det programmet redan.
Tyvärr så har det också fler begränsningar så som att den inte kan spela upp avi filer, programmet gör nästan att xboxen blir som en apple tv.

Hej.

Funderar på samma sak jag själv.
Enligt tillverkarens hemsida som är hänvisad ovan står det att det visst stöder .AVI.

citat
What formats are supported?
Connect360 supports MP3, AAC, WAV, AIFF and Apple Lossless for Music. For Photos, Connect360 supports: JPEG, RAW, GIF, PNG, BMP and TIFF. For video streaming, currently only WMV+WMA, AVI (DIVX/XVID), H.264 and MPEG4 files are supported (in MP4 and MOV containers). For details look here.

eller har jag förstått fel?

1
Bevaka tråden