Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska Canon 70-300 mm IS USM surra mycket?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-19 20:49

Jag har nyligen köpt nämna objektiv. Den surrar oerhört mycket mer än min Canon 17-85 mm IS USM. Är det normalt?

• Medlem
  • International user
  • 2007-12-20 22:26

Jag kan tillägga att det är Bildstabilisatorn som surrar som tusan. Objektivet blir tyst när jag stänger av IS.

• Medlem
  • 2007-12-21 06:51

Ja. När IS drar igång sker det med ett rätt ljudligt "klock" och följs sedan av ett surrande ljud. Helt normalt. (Allt är relativt såklart, och det hörs mycket mera när det är tyst runtomkring)

Hörs mera på större optik. Blev grymt funderasm själv i början på min 70-200..

• Medlem
  • International user
  • 2007-12-23 11:16
Ursprungligen av Cerw:

Ja. När IS drar igång sker det med ett rätt ljudligt "klock" och följs sedan av ett surrande ljud. Helt normalt. (Allt är relativt såklart, och det hörs mycket mera när det är tyst runtomkring)

Hörs mera på större optik. Blev grymt funderasm själv i början på min 70-200..

Tack för svaret. Blev synnerligen fundersam! Ännu mer så när jag läser om ditt 70-200. Har du
f/4 eller f/2.8?

Bosse

jodå... det ska höras

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-12-23 12:33

Fast SÅ mycket ska inget USM objektiv låta ju... Eller så har inte trådskaparen jämfört med andra? Jag tycker att det låter ganska lite jag...

Ursprungligen av Snooze:

Fast SÅ mycket ska inget USM objektiv låta ju... Eller så har inte trådskaparen jämfört med andra? Jag tycker att det låter ganska lite jag...

det är ISEN som surrar... USMen är knäpptyst.

1
Bevaka tråden