Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningar av wifi?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2007-12-21 21:32

När jag försöker jailbreaka min iphone får jag medemande t safara kan inte komma åt sidan då den inte hittar servern. Beror detta på nån inställning i mobilen eller har de med det att den inte kommer åt mitt internet hemma, har de kopplat via en usb kort som ska få datans internet att dela ut sig trådlöst, vet dock inte hur man ställer in det för att detta ska funka, nån som har nåt förslag på hur jag ska göra? troligtvis ligger felet i inställningarna på wifi usb stickan.

Den ända inställningen du behöver göra i telefonen är ju att ansluta till ett nätverk och står de att du är ansluten och fortfarande inte kommer ut så har de att göra med inställningar i datorn. Förmodligen är de inte korrekt inställt att du ska dela ut via usb-stickan, antar att de är ett Ad-hoc nätverk du försöker göra och då är de viktigt att komma ihåg att slå igång internetdelning.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-12-23 14:42

okey, hur får man igång internet delningen då? värkar va väldigt krångligt dehär.Är nog enklare att skaffa en trådlös router ist. och få igång den och jailbreaka via den.

Beror lite på vad du har för operativ, i mac os är de oerhört enkelt, bara att aktivera webbdelning.
I Vista så skapar man ett nytt ad-hoc nätverk och kommer ihåg att aktivera webdelning och i XP har jag faktiskt inte provat.
Ganska onödigt att köpa en trådlös router om du bara behöver den för att jailbreaka, fungerar faktiskt utmärkt att dela ut internetuppkopplingen via trådlösa nätverkskortet när jag provat iaf.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-12-23 19:15

har xp men detdär med skapa nytt ad-hoc nätverk. vart går man in och gör detta? borde ju inte va helt annorlunda från vista till xp att göra en s¨nhär anslutning

Du går in på mina nätverksplatser och väljer "skapa ett trådlöst nätverk".

1
Bevaka tråden