Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

installer krånglar och vägrar installera program

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tjollahop! uppdaterade från 1.02(blev sugen när installern skvallrade om program som enbart fungerade på 1.1.1)

allt fungerar klockrent, ja förutom de vanliga sjukdomarna(problem med telia kort etc) den blev snabbare och jag blev mycket nöjd...

tills jag skulle börja ta nytta av den nya mjukvaran och inser att när man installerar program via installern... så fungerar det inte.. när den nästan verkställt installationen så hoppar programet ut i menyn

någon som varit med om?

edit: kan väl säga att jag lyckades få plats på 10program typ innan den började bete sig så här...men har inte hittat någon gemensam nämnare(typ som att program 1 och program 2 ej är kompatibelt etc)

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-17 15:56

kan inte va att minnet är fullt på programpartionen ? ...

Ursprungligen av dilla:

kan inte va att minnet är fullt på programpartionen ? ...

ja alltså så skulle det kanske kunna vara? funderdade på det också... men efter 10program?? hur kan man kontrollera? har för mig att man kunde se det i installern innan v3 kom?

Ursprungligen av dilla:

kan inte va att minnet är fullt på programpartionen ? ...

Detta var nog problemet i alla fall...

Började om från scratch... och uppdaterade till 1.1.2 och syncade in mina ca 200bilder och skulle installera ScummVm plattformen och när jag installerade detta fick jag info om att utrymmet började ta slut samt att jag rekommenderades ta bort lite bilder t ex.

Slutsats?: Betyder detta att "program"partionen är LÖJLIGT liten och DESSUTOM delar utrymme med bilderna????????

Hur stor är den egentligen och finns det något sätt att "haxxa" så programdelen får tillgång till det totala utrymmet? Shit trodde faktiskt inte man skulle behöva bestämma sig vilka program man vill ha installerade när man har en lur med 8gb... suck ännu en besvikelse med iphonen. Synd att den är så löjligt läcker och bra på det som den är speciell på(gui osv) annars kunde man med gott samvete kastat den i soptunnan på Sverker vis....

bump?

har redan insett att customize och summerboard verkar vara de mest "krångelbenägna" programen så har undvikit att installera dem... fast får problemen ändå. trodde först det kunde ha med utrymmer att göra men den tesen verkar inte heller hålla då det är godtyckligt när problemen kommer...inte heller ser jag något mönster i att det skulle vara något speciellt program som "sabbar"....

zzz jaja bara börja om från början då... eftersom ingen vet....

ingen som vet? kollar man i itunes nu så står det 47,5 MB annat förutom mp3... herregud detta kan inte vara rätt??? måste väl vara över 100MB? Altl jag installerat motsvarar 2 sidor utöver originalprogrammen... ganska övertygad om att jag fick plats med mer på 1.0.2 tiden....

Är de inte så att installerade program inte finns med på övrigt när man kolla i iTunes?
Har då varit så iaf, att man kan ha oerhört mkt installerat men detta syns inte i iTunes utan där ser de ut som att de är ledigt minne.

Ursprungligen av danneffs:

Är de inte så att installerade program inte finns med på övrigt när man kolla i iTunes?
Har då varit så iaf, att man kan ha oerhört mkt installerat men detta syns inte i iTunes utan där ser de ut som att de är ledigt minne.

okay kan ju vara så... men iaf hur stor är programpartitionen någon som vet?? känns som jag har löjligt lite utrymme... kändes som det var mer i tidgare firmwares??

1
Bevaka tråden