Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafikproblem 1.1.2

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-23 14:51

Har ett litet grafikproblem tror jag i 1.1.2

E ikonen högst upp till höger om min operatör är bara en fyrkant!?

När jag hade gamla FW 1.0.2 så var det, om jag inte minns fel, ett E = EDGE.

Kopplar jag om till trådlösa så syns den trådlösa ikonen som den ska.

Har någon mer än jag detta problem?

Isf, hur lösa det på lättaste sättet?

Menar du att du har en fyrkantig ikon med ett E i eller har du bara en fyrkantig ikon utan nått E?

Jag har 1.1.2 och har en fyrkantig ikon med ett E innuti.

Det betyder att du bara har tillgång till GPRS i det område du befinner dig i. När du har fyrkanten med ett E innuti har du båda...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-23 18:22

Har bara en fyrkantig ikon, utan E.

Ser helt skumt ut. Det är ingen ram utan en hel fyrkant.

Ursprungligen av Znapie:

Har bara en fyrkantig ikon, utan E.

Ser helt skumt ut. Det är ingen ram utan en hel fyrkant.

De är nog tyvärr så de ska vara, jag kör O2 i glasgow och får fram ett grå ful ikon och ibland är de ett E inuti den gråa ramen.

Ursprungligen av Ernst25:

Det betyder att du bara har tillgång till GPRS i det område du befinner dig i. När du har fyrkanten med ett E innuti har du båda...

Va, stämmer detta? jag hade en blå fyrkant med ett E i konstant när jag körde Tele2, och de har ju bara GPRS.

Jag har dock 1.0.2 ska tilläggas.

  • Medlem
  • Märsta
  • 2007-12-23 21:25

när du bara har en tom ruta så är de GPRS och när det är ett E i rutan så har du EDGE
detta är då bara med 1.1.2, har man 1.0.2 eller 1.1.1 så är det ett E i vilket som..
jag har dock 2 bilder som ändrar den tomma rutan till ett G så de ser lite bättre ut samt att man förstår att det är GPRS (lika dan som E rutan) som ja kan lägga upp om det är några intresserade..

här är 2 bilder på min iphone med G rutan:

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-24 11:18

Det ser ut som på bilderna, fast utan G.

Bara en ruta.

Skumt va?!

Allt funkar som vanligt ju, men iaf.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-12-25 02:17
Ursprungligen av Znapie:

Det ser ut som på bilderna, fast utan G.

Bara en ruta.

Skumt va?!

Allt funkar som vanligt ju, men iaf.

Det är inte skumt alls ju. Det är så för alla med 1.1.2. Indikerar ju om du är på EDGE eller inte, är väl inte så konstigt?

skumt och skumt, är väl bara bra att veta när om har edge tillgängligt eller inte?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-12-26 21:32

Samma här, när jag inte har WLAN så är det bara en liten ruta utan ram. Har börjat irritera mig på detta men nu när jag hittade den här tråden så blev jag överlycklig över att höra att det ska vara så.

  • Medlem
  • Märsta
  • 2007-12-31 02:22

alltså, 1.1.2 Standard har bara en vit ruta.. JaG har dock lagt till 2st PNG bilder som har en ruta med ett G innuti, så som mina bilder visar, ni som INTE har ersatt dem bilderna har fortfarande bara en tom ruta på eran iphone... därför skrev ja att ja kunde ladda upp dem 2 bilderna så kan ni ändra dem själva om ni vill så ni får de där lilla G:t i rutan.

1
Bevaka tråden