Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av StealthSIM?

Tråden skapades och har fått 124 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 23:39

Ingen här som har testat ett next sim?

Har gjort det och downgradat och jailat och uppgraderat. Men när jag trycker in next sim kortet så säger den bara att jag inte har något sim inlagt!

Any ideas?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-21 17:16
Ursprungligen av atomlab:

Ingen här som har testat ett next sim?

Har gjort det och downgradat och jailat och uppgraderat. Men när jag trycker in next sim kortet så säger den bara att jag inte har något sim inlagt!

Any ideas?

Saken var den att det bara stödjer 2g kort!

Så tänk på det!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-21 10:53

Fick Mitt StealthSIM nu på morgonen och tryckte in det. Funkade direkt, fast jag blev lite lurad av SIM card locked-grejen. Tryck Unlock och slå in PIN-kod.

Ursprungligen av wat:

Fick Mitt StealthSIM nu på morgonen och tryckte in det. Funkade direkt, fast jag blev lite lurad av SIM card locked-grejen. Tryck Unlock och slå in PIN-kod.

Fan tack, jag blev grymmt orolig, satt och testa med 3 olika card innan jag läste ditt inlägg nu funkar skiten :d:d:d:d

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-21 16:30

Stealth SIM med Telia

Hej!

Jag har använt Stealth SIM med Tele2/Comviq och Telenor-kort utan problem. Idag skulle jag testa med ett Telia-SIM, av den moderna 3G-typen.

Den hände ingenting när jag stoppade ner Stealth-SIM tillsammans med Telia-kortet utan det stod bara "No SIM". Först försökte jag flera gånger att se till så att korten låg precis rätt mot varandra, men sedan testade jag samma Stealth med ett comviq-kort och då funkade det direkt. Jag prövade också med ett annat Telia-SIM utan framgång.

Så nu undrar jag: Har någon lyckats använda sitt Telia-SIM tillsammans med Stealth SIM? Telefonen ska vara jailbreakad och på firmware 1.1.2 men det utgår jag ju ifrån att ni vet.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-21 19:49

Jag kör Telia, men jag såg till att beställa ett 2G-kort. Har inte testat om det fungerar med 3G.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-22 00:17

Jag testade med ett 2G-kort också. Det fungerade inte heller. Det har nog med Telia att göra.

Jag pratar alltså om att använda Telia SIM med Stealthsim. Med den äldre bootloadern funkar det såklart med Telia - 3G-kort eller ej...

Senast redigerat 2007-12-22 00:56
  • Oregistrerad
  • 2007-12-22 00:33

Jag undrar också. Funderar på att beställa stealth sim, men har telia kort. Det jag inte visste var dock att man var tvungen att uppgradera till 1.1.2 igen. gör man det genom itunes eller?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-23 11:13

Jag har en 1.1.2 Out of the Box och kör alltså Telia, men med Telia 2G-kort och detta fungerar fint. Dålig mottagning, men det verkar höra till iPhone, trist nog.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-24 22:28

Använder du Stealth-SIM, TurboSIM eller någon annan variant? Jag har inte dålig mottaging med iPhone, din dåliga mottagning kan ju bero på flera andra saker.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-12-25 12:45

är det någon som använder stelth-sim med ett telenor simkort?? kommer få mitt telenor kort om några dagar och telefonen likaså, så frågan är:

Har telenor två olika simkort som telia med 2G och 3G? Någon som testat stealth-sim med telenor?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-12-26 21:29

Jag använder StealthSIM med Telenor och det funkar SKITBRA! 100% nöjd!
Om ni vill ha information eller mer så skicka mig ett PM!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-28 11:20

Funderar också på stealthsim och telias 3g kort. Har inte 3g aktiverat på kortet, men de verkar ju skicka ut 3g förberedda kort till alla kunder (blir svårt att fixa nytt kort då det är från jobbet).

  • Medlem
  • 2008-01-03 04:59

Stealth och Glocalnet

Jag har ett stealth SIM som jag försöker använda med Glocalnet.
Allt ser ut att fungera. Hittar nätet. Kan ringa till mina kontakter men...
När jag försöker använda siffertangentbordet blir jag utkastad till startikonerna så fort som jag trycker på någon siffra! * och # går bra men som sagt, så fort en siffra är tryckt visas den någon sekund och därefter startikonerna. Jag har en iPhone som levererats med 1.1.2, nedgraderad till 1.1.1 och jailbreakad. Därefter uppgradering till 1.1.2 enligt instruktioner.
Utan SIM-kort på plats blir det samma resultat.
Med det inaktiverade SIM-kortet från AT&T som följde med telefonen vid köp fungerar siffertangentbordet!!
Någon som vet vad som pågår och vad som kan göras?

iware: Du måste installera iWorld från installern, välj Sweden, telefonen bootar om och sen fungerar det.

Jag har in 1.1.2 OOB, fixad enl. http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=18284. Inköpt stealhkort från http://www.iphonesimfreer.com/. Klippte till kortet, stoppade tillbaka det tillsammans med stealthkortet i telefonen, installerade iWorld, väljer Sweden och sen rockar jag på. Jag har ett Telia 3G-kort och allt verkar helt ok.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-03 11:14
Ursprungligen av jellyfisherman:

iware: Du måste installera iWorld från installern, välj Sweden, telefonen bootar om och sen fungerar det.

Jag har in 1.1.2 OOB, fixad enl. http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=18284. Inköpt stealhkort från http://www.iphonesimfreer.com/. Klippte till kortet, stoppade tillbaka det tillsammans med stealthkortet i telefonen, installerade iWorld, väljer Sweden och sen rockar jag på. Jag har ett Telia 3G-kort och allt verkar helt ok.

Sitter och funderar på att beställa från den där sidan... 65$ inklusive shipping verkar ju grymt. Hur lång tid tog shippingen, för dig?

Ursprungligen av wckd:

Sitter och funderar på att beställa från den där sidan... 65$ inklusive shipping verkar ju grymt. Hur lång tid tog shippingen, för dig?

Jag beställde 25/12. Fick DHL kollinummer ganska omgående. Paketet kom till mig igår 2/1. Dock gissar jag att det tog lite längre tid eftersom det har varit jul & nyår. Paketet skickas från Kina. Köpte 2st kort och allt landade på 1000-lappen.

Jag beställde Stealth via grekerna i onsdag och fick meddelande nu i kväll att det är på väg. 900:- inklusive frakt gick det på.

Jag har stealthSiM.... den är ass bra.

- enkel

- smidig att sätta in

synd bara att dem hela tiden höjer priset på den... så passa på nu att köpa den.

  • Oregistrerad
  • 2007-12-23 01:29

Stealthsim, funkar det med telia sim kort?

Goddagens!

Jag står vid valet om jag ska vänta tills(?) de lyckas låsa upp iphonen 1.1.2 eller om jag ska beställa ett stealthsim via ebay för 864kr med frakt. Det som skulle göra det hela mycket enklare vore om jag visste att stealth sim fungerar Med Telias sim kort. har deras 3g kort. Har läst någonstans att de haft problem med detta. Är det någon som vet?
Även om det är någon här hemma i Sverige som säljer stealthsim till vettigt pris så PM:a mig.

Ha en bra jul
//Tomas

Av att döma av denna diskussion så fungerar inte 3G korten.
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/231119-vet-nagon-nagot-om-stealthsim.html

Dock kan jag ha fel.

Nää nog ska väl 3G korten fungera bra, dock är de väl problem med operatören 3. Har aldrig hört att de ska vara problem med 3G-kort.

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2007-12-23 10:52

Ursäkta???

Hej Alla.

Detta är mitt första försök och inlägg någonsin i ett forum. Så bli inte arg om jag avbryter nåt. Men saken är den att jag fick en oupplåst iPhone av min chef. Det var en 1.1.1 så jag har lyckats låsa upp den med hjälp av den eminenta guiden på ifuns sida. Allt verkar funka utom att när jag ringer så hör jag inte vad den andre säger. Högtaleren för youtube och när jag lyssnar i lurarna på musik funkar bra. Men när jag ska ringa och prata i telefonen så hör jag knappt nåt fast jag dragit på allt som går på volymen. Har testat att rengöra enligt nåt jag hittade på ifun men icke.Hjälp mig,snälla!!!!

Ursprungligen av UffeO:

Hej Alla.

Detta är mitt första försök och inlägg någonsin i ett forum. Så bli inte arg om jag avbryter nåt. Men saken är den att jag fick en oupplåst iPhone av min chef. Det var en 1.1.1 så jag har lyckats låsa upp den med hjälp av den eminenta guiden på ifuns sida. Allt verkar funka utom att när jag ringer så hör jag inte vad den andre säger. Högtaleren för youtube och när jag lyssnar i lurarna på musik funkar bra. Men när jag ska ringa och prata i telefonen så hör jag knappt nåt fast jag dragit på allt som går på volymen. Har testat att rengöra enligt nåt jag hittade på ifun men icke.Hjälp mig,snälla!!!!

Jag hade precis samma problem förut med en 1.0.2. Löste det genom att "revirginiza" telefonen och återställa den helt. Och sedan hacka den igen.

  • Medlem
  • Ekerö
  • 2007-12-24 10:35
Ursprungligen av ztaafen:

Jag hade precis samma problem förut med en 1.0.2. Löste det genom att "revirginiza" telefonen och återställa den helt. Och sedan hacka den igen.

Man Tackar.
Ska testa det när julstöket är över. Återkommer med resultatet.

GOD JUL
ALLA DÄR UTE!!!!

  • Oregistrerad
  • 2007-12-23 15:11

Hursomhelst, när någon vet något exakt om hur det funkar med telias 3g kort. Skriv deirekt i detta forum.
need to know!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-12-27 16:58

Jag har också StealthSIM.. det funkar skitbra! Funkar med alla operatörer utom 3 vad jag vet. Var tvungen att installera iWorld och välja svenska GMS-operatörer innan jag kunde ringa men sen var det löst!

Sitter här med mitt nya stealht kort men får det ej att fungera. Står bara no service.
Kan heller itne köra iworld. Får "size mismatch - your appsupport framework is not supported"
WTF? Btw så är min lur OOB 1.1.2.

Jag har samma problem som Du demierre.

Bevaka tråden