Har installerat Windows XP via VMwareFusion. Nu skulle jag vilja skriva ut filer därifrån. Den skrivare jag har kopplad till min mac är en Samsung färglaser, via ett enkelt litet ethernät-hemma-nätverk. Dvs ethernet från dator till väggen till skrivare såväl som till modem och router, och en andra mac kopplad till väggen i ett annat rum. Hur ska jag få skrivaren att funka lika väl från Windowsläge som från MacOS-läge? Går det?
Jag har provat att skriva in i Windows "Skrivare och fax"-alternativ antingen skrivarens IP-adress eller den URI som anges i "Om datorn": mdns://Samsung%20CLP-550%20%28SEC0000f0a9fcaf%29._printer._tcp.local.
Jag har installerat drivrutinerna, och då får jag upp en klargörande ruta som visar hur jag ska koppla en kabel till min pc - inte riktigt vad jag behöver. Därför valde jag att installer drivrutinerna utan att ha en skrivare inkopplad.
Som kanske framgår är jag väldigt okunnig när det gäller nätverk i allmänhet och Windows i synnerhet, så om någon har en lösning - gärna på pekboksnivå tack!