Hej!
Jag bytte bort min gamla pc mot en macbook pro för ett tag sedan, har inte kommit igång med bildbehandlingen förrän häromdagen när jag skulle skriva ut en gammal bild.
Det var väldigt enkelt när jag jobbade med pc för då använde jag programmet som följde med skrivaren, Easy Photo Print. Det jag var tvungen att göra då var att konvertera till jpg och sedan skriva ut.
Nu hade jag tänkt att skriva ut direkt från Photoshop istället, och det visade sig inte gå alls lika bra. Bilderna blev till att börja med "bredrandiga", inte själv apixlarna utan ränder som streck i princip. Har för mig att jag råkat ut för nåt liknande i windows när jag valt fel papperssort, så jag gjorde lite efterforskningar och hittade en inställning för det. Color handling och printer profile hette det.
Det hjälpte lite men inte hela vägen, färgerna är fortfarande blaskiga och bilden som sådan är väldigt oskarp.
Är det någonting jag missat om jag borde göra? Exempelvis ändra storleken på bilden, antalet pixlar m.m. eller har jag fortfarande fel printer profile? Det känns lite halvdyrt att hålla på och skriva ut för att gör ane trial&error
Tack på förhand
Jonas