Instämmer, kan de rapportera lite mer vad som går fel, vilka felmeddelanden de får och vlken version av IE de använder går felsökningen mycket bättre.
iweb skapar inte sidor efter den givna standarden och IE läser inte den rakt av..
Senaste versionen av iWeb levererar sidor som är Valid XHTML 1.0 Transitional enligt W3C.
så jag kan förstå att det blir problem.
Inte jag.
Safari läser inte heller webbstandarden rakt av. De enda som gör det idag r FF och opera.
Stämmer inte.
Att iweb gör sidor som är tunga att ladda kan bero på att bla gör iweb en css-sträng för varje stycke. Vanbliga sidor brukar ha en extern fil som bara importeras en gånbg. Det går inte att gör i iweb..
Det har inget med saken att göra. En välskriven webbläsare kommer faktiskt rendera en sida några tusendels sekunder snabbare med inline-stilar än med en extern css-fil. Det som går snabbare är att hämta hem informationen när den ligger i cache, vilket är lättare med externa css-filer. iWeb-html är inte tyngre att hämta hem för en normal webläsare än annan html.
Ska man bygga hemsidor idag och inte vill köpa typ dreamweaver, så fungerar nvu lika bra.
Om den sidan är ett bra exempel på vad som kan skapas med NVU tvekar jag på dess funktionalitet.