- Redglittercoffin
- Medlem ●
- Göteborg
Under julhelgen har min dator stått på en bord med röd julduk (mmm.... tack mamma...) vilket har gjort att gummifötterna under MacBooken har blivit rosa.
Tänkte varna alla andra fåfänga personer därute, eller bara folk som inte är sugna på förklaringar när datorn ska säljas: Tänk på underlaget!
Kan man beställa nya gummifötter?
Mein Got.... Det är fler där ute alltså? Mina blir gröna.... fattar nada...
Mina är också gröna. Dock inte något som stör mig.
Har de någonsin varit vita? Är de inte lite smått grå?
Lusläs de papper/dokument som kom med och som handlar om skötsel. Står det inget om färgupptag tycker jag att ni ska kräva nya från Apple. Ett par små gummiploppar kan inte kosta dem så mycket at skicka ut
Men att köpa ... minns att de som fanns till lombard/pismo kostade en hel del att de flesta av oss nog hämtade köksskåpspluppar på IKEA. Jo på den tiden hade de något likande och man kunde få ett par om man sa att de försvunnit från ens köksskåp - men det har dem inte längre
Men att köpa ... minns att de som fanns till lombard/pismo kostade en hel del att de flesta av oss nog hämtade köksskåpspluppar på IKEA. Jo på den tiden hade de något likande och man kunde få ett par om man sa att de försvunnit från ens köksskåp - men det har dem inte längre
Jag har en Ikea byrå som heter Malm (tror jag) den har små genomskinliga plastpluppar som man sätter på lådorna som kanske skulle kunna vara perfekta. Testa dom om ni nu inte får nya från apple.
Jag har en Ikea byrå som heter Malm (tror jag) den har små genomskinliga plastpluppar som man sätter på lådorna som kanske skulle kunna vara perfekta. Testa dom om ni nu inte får nya från apple.
Tack för det - då vet man att man inte ska gå till köksavdelningen utan den vanliga möble dito.
Hur sjutton färgar t ex en julduk av på dessa "gummifötter" som ni har på era laptops? Måste inte underlaget vara fuktigt, för att dessa gummifötter ska absorbera färgen? Rött, grönt, grått... Väldigt passande färger i dessa jul- och nyårstider!
Hur sjutton färgar t ex en julduk av på dessa "gummifötter" som ni har på era laptops? Måste inte underlaget vara fuktigt, för att dessa gummifötter ska absorbera färgen? Rött, grönt, grått... Väldigt passande färger i dessa jul- och nyårstider!
Kan det vara att materialet i fötterna har likande sammansättning som en del lacker har. Minns mycket diskuterande för ett par år dedan hur t ex texten på plastkassar "ätit" sig ner i lacken på bord och golv. Jag har för mig att det inte ens behövdes extra fukt utan att färgpigmenten "vandrade/drogs in" i laklagret
KRIS!? (med stora bokstäver!)
Dags för en reality check tror jag... Skönt att du inte har några större problem i livet
Edit: Btw, kan tänka mig att det finns folk som hade kunnat tänka sig att betala för att få rosa fötter på datorn. Affärsidé?
KRIS!? (med stora bokstäver!)
Dags för en reality check tror jag... Skönt att du inte har några större problem i livet
Edit: Btw, kan tänka mig att det finns folk som hade kunnat tänka sig att betala för att få rosa fötter på datorn. Affärsidé?
Heh.. jag skrev väl i första inlägget att jag är fåfäng av mig :">
Dessutom är jag otroligt pedantisk av mig.
Det kallas torrfällning. Fukt krävs inte alls för att olika material ska dela med sig av sin färgprakt.
Kan det vara att materialet i fötterna har likande sammansättning som en del lacker har. Minns mycket diskuterande för ett par år dedan hur t ex texten på plastkassar "ätit" sig ner i lacken på bord och golv. Jag har för mig att det inte ens behövdes extra fukt utan att färgpigmenten "vandrade/drogs in" i laklagret
Ok, på så vis. Har jag aldrig varit med om. Tur, förvisso!
Det kallas torrfällning. Fukt krävs inte alls för att olika material ska dela med sig av sin färgprakt.
Ok, där lärde man sig något nytt. Visste jag inte.
Till iBook kunde man faktiskt få tag i nya ibland, från serviceställen. Jag fick i alla fall det någon gång i samband med att jag lämnat in den på reparation.
Har du kontaktat försäljningsstället och hört om du kan få ny plastpluppar?
Ska ringa MacForum i GBG och be snällt imorgon.
Mina fötter är även dom lite gröna, inget jag stör mig på men jag tror det kommer från mitt incase fodral som är grönt på insidan. I-landsproblem:p
Mina fötter är även dom lite gröna, inget jag stör mig på men jag tror det kommer från mitt incase fodral som är grönt på insidan. I-landsproblem:p
Tycker att en redig tvätt, slipning med fotfil, insmörjning med förvarets hudsalva och sedan nya sockor på borde hjälpa. Annars får du nog kontakta lokala Fotvården i din hemkommun.
Gröna fötter, yacc!
(Bara driver med er, så de så)
BREAKING NEWS: En bekant var inne på MacForum i GBG och frågade idag. Lyckligtvis kan man få sina gummifötter utbytta, men man får inte köpa och sätta dit själv eftersom det är originaldelar och inte retail. Det lär inte kosta mycket heller, en femtilapp eller så.
YAY